اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 4 آذر 1390 / کد مطلب: 1202 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


امروز مسلمانان آزاده به تاسی از فرهنگ بسیج آرامش را از استكبار گرفته اند


امروز مسلمانان آزاده به تاسی از فرهنگ بسیج آرامش را از استكبار گرفته اند  امام جمعه سبزوار گفت: امروز مسلمانان آزاده به تاسی از فرهنگ بسیج آرامش را از استكبار و جهان خواران گرفته اند و این از بركات نظام و انقلاب اسلامی و تحقق آرزوی امام راحل (ره) است. 
   
 به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام و المسلمین 'غلامحسین ابراهیمی' در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار تشكیل بسیج را از الطاف خداوند و از بركات انقلاب دانست و افزود: معمار انقلاب در پنجم آذر سال 58 اعلان بسیج كرد و حال آنكه امام بذر بسیج را در سال های 41 تا 43 در سراسر این كشور پاشید.

وی با بیان اینكه در زمان تشكیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل (ره) ایشان ارتش 20 میلیونی را مطرح كردند، افزود: امروز باید در كشورهای اسلامی یك ارتش 200 میلیونی شكل گیرد.

حجت الاسلام ابراهیمی سرافرازی بسیج در دوران جنگ تحمیلی و نقش آن در سركوبی حركت های ضد انقلاب و همچنین نقش مهم سه عامل رهبری و امام ، اتكای رهبری به قرآن و عترت و وحدت ملت در انقلاب را خاطر نشان كرد.

وی اظهار داشت: اگر مسلمانان همه در خط رهبری و ولایت فكر و عمل كنند اسمی از استكبار باقی نخواهد ماند.

خطیب جمعه سبزوار در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) و شهادت حضرت ابا عبدا... (ع) و یاران ایشان بود كه قرآن ، دین و اهل بیت (ع) را زنده نگه داشت.

وی همچنین با اظهار اینكه 'امام حسین (ع) نیازی به گریه ما ندارد'، افزود: گریه در مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان گریه مظلومیت است و همین گریه است كه استكبار و دشمنان را رسوا كرده و می كند.

وی با اظهار اینكه در دوران ظلم و استبداد پیش از انقلاب ، تنها كسانی كه در مقابل استكبار و دست نشاندگان آنها ایستادند هیات مذهبی بودند، گفت: هیچ نیرو و قدرتی نتوانست این هیئات را خاموش كند كه این مساله باید حفظ شود و بایستی مراقب توطئه های دشمن در این زمینه بود.

وی ضمن تسلیت ایام محرم نامگذاری این ایام به نام دهه امر به معروف و نهی از منكر را یادآور شد و افزود: امر به معروف و نهی از منكر در اسلام یك اصل است كه هدف آن اصلاح همه چیز است.

وی با بیان اینكه این فریضه الهی ، تكلیفی همگانی است، افزود : در عین حال اجرای امر به معروف و نهی از منكر مراتبی دارد كه ممكن است برخی آن را نشناسند و هر كس در حد خود و شناخت از این مساله وظیفه دارد.

امام جمعه سبزوار با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری در سالن ورزشی در عین وجود تعداد زیاد مساجد و حسینه ها در سبزوار توسط برخی ، تاكید كرد : از حسینیه ها ، مساجد و تكایا برای برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم استفاده شود.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.