اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 بهمن 1395 / کد مطلب: 12033 / نظرات: 0

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار خبر داد


کشف و ضبط 110 قلم لوازم آرایشی ، بهداشتی و دارویی قاچاق در سبزوار


رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: از ایتدای امسال تاکنون 110 قلم لوازم آرایشی ، بهداشتی و دارویی قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شده است.
علیرضا مسلم با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 110 قلم لوازم آرایشی ، بهداشتی و دارویی قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شده است ، اظهار کرد: این اقلام در 325 مورد بازرسی‌ با محوریت کشف قاچاق اقلام سلامت محور توسط بازرسین دانشگاه علوم پزشکی سبزوار انجام شده است .
وی ادامه داد: اقلام کشف شده 60 مربوط به مواد آرایشی و بهداشتی ، 10مورد دارویی 40 مورد مربوط به مکمل های و عطاری ها است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ارزش  اقلام 2 میلیارد و 400 میلیون ریال دانست و افزود: هدف اصلی دانشگاه علوم پزشکی آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم نسبت به قاچاق، تقلبی، استاندارد و غیر استاندارد بودن مواد آرایشی ، بهداشتی و دارویی است.
مسلم با اشاره به فعالیت سامانه TTAC با هدف شناسایی لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق ، تصریح کرد: ‌ این سامانه مشخصات شناسه‌ای هر قلم لوازم آرایشی را نشان می‌دهد و با وارد کردن کد شناسایی 16 رقمی محصول می‌توان اطلاعاتی در رابطه با تولید ، حمل و نقل و تاریخ واردات محصول را کسب کرد.
وی یادآورشد: از طریق گوشی‌های اندروید نیز می‌توان وارد این سامانه شد و ارسال کد شناسایی 16 رقمی به شماره پیامکی 20008822 دیگر روش شناخت محصولات آرایشی و بهداشتی استفارس/101.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.