اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 بهمن 1395 / کد مطلب: 12042 / نظرات: 0


فرماندار سبزوار: ظرفیت های گردشگری سبزوار مورد بی توجهی واقع شده است


 
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: ظرفیت های گردشگری این شهرستان در چند سال گذشته مورد بی توجهی واقع شده و از آن در مسیر توسعه شهرستان استفاده نشده است.

 احمد برادران در نشست ستاد خدمات سفر شهرستان سبزوار افزود: این شهرستان با قدمت حدود 6 هزار سال در مسیر شاهراه اصلی شمال جنوب و غرب به شرق قرار دارد ولی همچنان به عنوان یک شهر گذری در غرب خراسان رضوی محسوب می شود.
وی ادامه داد: حدود هزار و 200 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در شهرستان سبزوار وجود دارد که تاکنون 160 مورد آن در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
برادران عنوان کرد: بخشی از این آثار در مسیر تردد زائران و مسافران قرار دارد و باید از این فرصت در جهت معرفی شهرستان بهره گرفت که در همین راستا چهار ایستگاه گردشگری در طول مسیر 150 کیلومتری سبزوار-مشهد و تهران ایجاد می شود.
وی خاطرنشان کرد:هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راه، امور حمل و نقل و اداره اوقاف و امورخیریه وظیفه دارند تا زمینه مناسب برای ایجاد ایستگاه های گردشگری در طول مسیر زائران را فراهم کنند.
برادران افزود: ایجاد این ایستگاه های گردشگری در کاهش تصادفات جاده ای در محور مواصلاتی تهران- سبزوار-مشهد موثر است.
فرماندار ویژه سبزوار گفت: سال گذشته طرح '6 مکان 60 رویداد' در سطح اماکن تاریخی این شهرستان اجرا شد که سبب حضور 90 هزار گردشگر داخلی و خارجی و مسافر در اماکن تاریخی سبزوار شد.
برادران عنوان کرد: شهرستان ظرفیت اسکان حدود 25 هزار مسافر در روز را دارد که این مسئله فرصت مناسبی برای معرفی آن به زائران و مسافران است.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.