اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 16 بهمن 1395 / کد مطلب: 12062 / نظرات: 0

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی:


خدمات این نهاد موجب تثبیت جمعیت در روستاها شده است


خدمات این نهاد موجب تثبیت جمعیت در روستاها شده است  مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: پدیده مهاجرت روستائیان به شهرها و حاشیه نشینی بحثی جدی است لذا این نهاد با ارئه خدمات به مددجویان زیر پوشش باعث تثبیت جمعیت در روستاها و مناطق محروم شده است.
محسن مسعودیان راد  در مراسم افتتاح اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش روداب شهرستان سبزوار افزود: کسانی که زیر پوشش خدمات این نهاد قرار دارند در منطقه خود باقی می مانند و این امر عامل تثبیت جمعیت در روستاها می شود.
وی همچنین به نگاه مثبت دولت یازدهم در راستای محرومیت زدایی روستاها و توانمندسازی افراد زیر پوشش کمیته امداد اشاره و بیان کرد: با وجود اینکه تسهیلات ویژه ای برای توانمندسازی افراد و خارج ساختن آنها از چتر حمایتی در نظر گرفته شده اما قوانین بانکی و ضمانتها سبب شد مددجویان به سختی از این اعتبارات بهره مند شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی ادامه داد: برای رفع مشکل ضمانت تسهیلات باید برای ایجاد پشتیبان ضمانتهای بانکی کشاورزان اقدام شود.

*روند اشتباه توزیع رایانه در برنامه ششم اصلاح شد
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم به اهتمام دولت و مجلس نسبت به مناطق محروم اشره و بیان کرد: در برنامه پنجم توسعه مقرر شد از محل هدفمندسازی حاملهای انرژی در جهت حمایت از تولید و اشتغال تلاش شود اما انحرافی رخ داد.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: در قالب برنامه ششم توسعه این ایراد اصلاح شد و درآمدهای افراد متمکن قطع و به درآمد نیازمندان واقعی افزوده خواهد شد.
وی ادامه داد: در قالب برنامه ششم توسعه بنا است از ابتدای سال آتی مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد از 500 هزار ریال به بیش از 2 میلیون ریال در ماه برسد.

* کاهش هشت درصدی درآمد شهرداری کلانشهرها
دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم گفت: مجلس در برنامه ششم توسعه مصوبه ای داشت که براساس آن هشت درصد از درآمد شهرداری کلانشهرها کاسته و به اعتبارات دهیاریها و شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت اختصاص یابد.
حسین مقصودی افزود: شیوه کنونی اعطای تسهیلات، روستاییان و کشاورزان را از دریافت وامهای کم بهره محروم می کند.
در این مراسم مرتضی داورزنی به عنوان نخستین رئیس اداره کمیته امداد در بخش روداب شهرستان سبزوار معرفی شد.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است. ایرنا/101




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.