اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 22 بهمن 1395 / کد مطلب: 12125 / نظرات: 0

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران


تجارت الکترونیک با 192 کشور برقرار می شود


تجارت الکترونیک با 192 کشور برقرار می شود معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از برجام خطوط انتقال مرسوله از یک به پنج ایرلاین و مسیرهای پروازی از 58 به 103 مسیر افزایش یافته است.

حسین مهری  در جمع خبرنگاران سبزوار افزود: این موضوع سبب سرعت سیر مرسولات پستی، کاهش هزینه‌ها و آسیب‌های وارده به مرسولات شده است.
وی ادامه داد: با نصب نرم افزار IFS در کشور، تجارت الکترونیک با 192 کشور برقرار می شود و تراکنش مالی بین المللی از طریق این سیستم صورت می گیرد.
مهری بیان کرد: پیوستن ایران به اتحادیه جهانی پست و انتخاب ایران به عنوان عضو شورای راهبری این اتحادیه در سال 2016 پس از 12 سال از دیگر دستاوردهای برجام است.
مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: بر این اساس و طبق کنوانسیون اتحادیه جهانی پست ارتباط و تبادل مراسلات با 192 کشور صورت می گیرد.
مهری یادآور شد: انعقاد تفاهمنامه های 2 و سه جانبه با کشورهای جهان در جهت توسعه فعالیت ها، افزایش دانش فنی و مکانیزاسیون پست ایران از دیگر فعالیت های انجام شده است.
وی ادامه داد: با پست کشور اتریش تفاهمنامه ای امضا کرده ایم و به زودی در عرصه های مکانیزاسیون، سرویس های نوین، پست لجستیک و توسعه تجارت الکترونیک و سرمایه گذاری مشترک در این زمینه با این کشور همکاری خواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در راستای توسعه پست با برخی کشورهای منطقه چون ترکیه، آذربایجان، سوریه، عراق، ارمنستان و افغانستان تفاهمنامه 2 جانبه امضا شده است.
مهری اضافه کرد: در پی تفاهم اخیر با کشور عراق، ترانزیت این کشور از طریق ایران صورت می گیرد در حالی که پیش از این عراق با اردن در این زمینه همکاری کرده است.
وی ادامه داد: همچنین با پست کشورهای آذربایجان و سوریه نیز مذاکراتی صورت گرفته تا مرسولات آنها نیز از طریق ایران ترانزیت شود.
رئیس هیات مدیره شرکت پست جمهوری اسلامی ایران افزود: این شرکت در حال تقویت همکاری های بین المللی است و کشورها تمایل دارند از طریق ایران مرسولات پستی خود را ارسال کنند و مقدمات این مهم از طریق ترانزیت پست در حال انجام است.
مهری درباره حجم مراسلات نیز گفت: در 10 ماه گذشته 422 میلیون مرسوله در کشور جابجا شد که بیشترین حجم ترافیک به ترتیب مرسولات عادی، پیشتار، سفارشی و ویژه بوده است.
وی بیان کرد: حجم کالا و بسته نسبت به پارسال 81 درصد افزایش یافت و تراز مالی شرکت پست در مدت 10 ماه برابر و بدون زیان بود که با توجه به عدم افزایش تعرفه در سال 95 دستاورد مطلوبی است.
مهری اضافه کرد: سامانه مبادلات پستی سراسر کشور هوشمند شده و باجه های قبول پست تحت وب و 100 درصد نامه رسان ها از سیستم هوشمند استفاده می کنند و مردم از طریق نظارت الکترونیک هر لحظه می توانند از سرنوشت مرسوله خود مطلع شوند.
وی ادامه داد: با وجود افزایش حقوق پرسنل این اداره در دولت یازدهم تلاش شد تعرفه ها حداقل افزایش را داشته باشند چنانکه در سال 93 تعرفه 15 درصد و سال 94 نیز 5.5 درصد افزایش داشت و در سال 95 تعرفه ها ثابت ماند.
مهری افزود: جبران هزینه افزایش حقوق و دستمزد پرسنل اداره پست از طریق افزایش 50 درصدی تعرفه و 50 درصد دیگر نیز با تنوع بخشی به سرویس ها، مدیریت هزینه و افزایش بهره وری جبران می شود تا مردم متحمل فشار نشوند.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.