اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 بهمن 1395 / کد مطلب: 12142 / نظرات: 0


۳۰ اسفند آخرين مهلت مشاركت شهروندان سبزواري در ساخت شهر


رئيس اداره درآمدهاي عمومي شهرداري سبزوار گفت: آخرين مهلت براي مشاركت شهروندان در ساخت شهر، تا پايان سال جاري ۳۰ اسفندماه خواهد بود كه اين امر با پرداخت به موقع عوارض نوسازي، پسماند، صنفي و خودرو محقق خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار ، موسي الرضا يزداد افزود: در حال حاضر در كشورهاي توسعه يافته، منابع حاصل از درآمدهاي ساختماني با ساز و كار و روش هايي كه در كشور ما اخذ مي شود، وجود ندارد و اتكا به چنين درآمدهايي كه با توجه به شرايط اقتصادي مي توانند نوسان زيادي داشته باشند، صورت نمي گيرد.

وي افزود: مجوزهايي كه به شكل فعلي در شهرداري هاي كشور صادر مي شود اگرچه مي تواند در كوتاه مدت براي درآمدهاي شهرداري ها و اجراي پروژه هاي عمراني شهري مفيد باشد، ولي در بلند مدت درآمدها و به تبع آن اجراي پروژه هاي شهري را به چالش خواهد كشيد از اين رو بايد به سمت ايجاد درآمدهايي رفت كه بتواند روند نسبتاً ثابتي داشته باشد به طوري كه با شرايط مختلف اقتصادي نيز نوساني در درآمدهاي شهرداري ايجاد نكند.

يزداد درآمدهاي حاصل از عوارض نوسازي، پسماند، صنفي و خودرو در شرايط فعلي را به عنوان درآمدهاي پايدار شهرداري سبزوار دانست و ادامه داد: در چند سال گذشته تلاش زيادي شده است تا همراهي شهروندان در پرداخت به موقع آن جلب شود كه خوشبختانه اين مهم بعضا محقق شده است.

وي در ادامه به تشريح منافع حاصل از پرداخت عوارض پايدار شهرداري پرداخت و گفت: اين درآمدها صرف عمران و آبادي شهر سبزوار مي شود كه از جمله آنها مي توان به اجراي پروژه هاي شهري مانند آسفالت خيابان ها، جدول كشي ها، ايجاد و نگهداري پاركها و پروژه هاي بزرگ شهري اشاره كرد.

او ادامه داد: اين مهم منجر به افزايش رفاه عمومي شهروندان شده به طوري كه مردم از خدمات شهرداري با كيفيت و امنيت خاطر بيشتري بهره مند خواهند شد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه عوارض پرداختي خودرو در هر شهري صورت پذيرد در هزينه هاي همان شهر استفاده مي شود، اظهار كرد: از شهروندان سبزواري تقاضا داريم تا براي داشتن شهري آبادتر و توسعه يافته تر، عوارض خودرو خود را در شهر سبزوار پرداخت كنند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: آخرين مهلت براي مشاركت شهروندان در ساخت شهر، تا پايان سال جاري خواهد بود كه اين امر با پرداخت به موقع عوارض نوسازي، پسماند، صنفي و خودرو محقق خواهد شد.101/





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.