اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 27 بهمن 1395 / کد مطلب: 12158 / نظرات: 0

مقصودی:


آخوندی مجدد رای اعتماد می گیرد


آخوندی مجدد رای اعتماد می گیرد نماینده مردم سبزوار در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس از عملکرد دانش آشتیانی در وزارت آموزش و پرورش ناراضی هستند، تاکید کرد: به همان نسبت نگاه نمایندگان به عملکرد آخوندی در وزارت راه و شهرسازی مثبت شده است و مجدد رای اعتماد خواهد گرفت.

حسین مقصودی  با اشاره به اعلام وصول استیضاح وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با توجه به فضای حاکم بر مجلس و کم شدن امضای استیضاح کنندگان، آخوندی مجدد از نمایندگان رای اعتماد کسب می کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: تعامل آخوندی در 40 روز اخیر با نمایندگان بسیار تقویت شد و همین امر عاملی بود که میزان امضا برای استیضاح وزیر کاهش یابد، بر همین اساس تصور می کنم اگر تعامل وزیر با نمایندگان در همین سطح باقی بماند آخوندی از وزارت راه و شهرسازی نخواهد رفت.

وی گفت: نمایندگان در جریان حادثه قطار تبریز-مشهد، رفتار احساسی نشان دادند و خواستار استیضاح بوده اند اما اکنون که از فضای احساسی فاصله گرفته اند با دید فنی به موضوع نگاه می کنند به همین جهت از متقاضیان استیضاح کاسته شده است بنابراین پیش بینی می کنم آخوندی مجدد از مجلس رای اعتماد می گیرد.

این نماینده همچنین به تعامل مناسب وزیر فرهنگ و ارشاد با وکلای مردم اشاره کرد و اظهار داشت: صالحی امیری روابط خود با مجلس را خارج از فضای بروکراسی اداری تعریف کرده است و شاهد هستیم وزیر فرهنگ در مجلس حاضر و با نمایندگان غذا میل می کند.

تعامل مناسب صالحی امیری با نمایندگان

مقصودی با بیان اینکه حضور وزیر فرهنگ باعث افزایش تعامل وزارت با قوه مقننه شده است، عنوان کرد: با این روش نمایندگان به راحتی می توانند مطالبات مردم حوزه انتخابیه را به گوش وزیر فرهنگ و ارشاد برساند، توصیه می کنم وزرای دیگر نیز چنین رویه ای را مدنظر بگیرند و دیوار شیشه ای بین خود و وکلای مردم را از بین ببرند.

وی با اشاره به رابطه نامطلوب وزیر آموزش و پرورش با نمایندگان مجلس، تاکید کرد: به دانش آشتیانی توصیه می کنیم، راه و روش وزیر فرهنگ و ارشاد را سرلوحه قرار دهد و تا قبل از اینکه به تعداد استیضاح کنندگان او بیش از پیش افزوده شود، روابط خود را با نمایندگان اصلاح کند.

این نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد دانش آشتیانی اظهار داشت: با توجه به فضایی که علیه وزیر آموزش و پرورش در مجلس شکل گرفته ، تعداد امضاهای استیضاح او از 37 به 55 امضا افزایش یافته است، ارتباط و تعامل او با نمایندگان بسیار ضعیف است توصیه می کنم از تجربه آخوندی و صالحی امیری استفاده کند و با افزایش تعامل تعداد امضاها را کاهش دهد.

عملکرد ضعیف دانش آشتیانی در وزارت آموزش و پرورش

مقصودی، عنوان کرد:  ارتباط نادرست بین وزیر آموزش و پرورش باعث شده تعداد امضا استیضاح دانش آشتیانی افزایش یابد و با توجه به فضایی انتقادی که در مجلس علیه وزیر وجود دارد اگر در چند روز آینده استیضاح او اعلام وصول شود قطعا مجلس به عدم اعتماد رای خواهد داد.

وی با بیان اینکه دانش آشتیانی رای قاطعی برای حضور در وزارت آموزش و پرورش از مجلس کسب نکرده بود، ادامه داد: با توجه به رفتارهای اخیر وزیر از جلمه بی توجهی به تصمیمان نمایندگان، فساد مالی در بخش هایی از وزارتخانه، بی توجهی به خواسته معلمین و فرهنگیان و ارائه بودجه نا مناسب برای وزارت آموزش و پرورش، ادامه کار او در وزارت بعید به نظر می رسد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه عملکرد دوره وزارت دانش آشتیانی ضعیف برآورد شده است، اظهار داشت: به همان نسبت که گفته می شود وزارت فرهنگ و ورزش در مقایسه به گذشته تقویت شده اند با مقایسه وضعیت وزارت آموزش و پرورش با دوره قبل متوجه ضعف های مدیریت دانش آشتیانی خواهید شد.

مقصودی تاکید کرد: شاهد عزل و نسب هایی در بدنه وزارت آموزش و پرورش هستیم که بر اساس نگاه تخصیصی انجام نمی شود از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش نتوانست بودجه مناسبی برای سال آینده این ارگان ارائه دهد، تمام این نکات منفی دست به دست هم داده اند تا مجلس از مدیریت دانش آشتیانی ناراضی باشد.خانه ملت/103



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.