اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 بهمن 1395 / کد مطلب: 12165 / نظرات: 0

معاون وزیربهداشت:


55 درصد مرگ ها در ایران زودرس است


55 درصد مرگ ها در ایران زودرس است معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:حدود 55 درصد از مرگ ها در ایران زودرس است و به همین دلیل هدف اصلی مراکز پایش سلامت، انجام پژوهش و تحقیقات برای پیشگیری از بیماری های غیر واگیر برای جلوگیری از این نوع مرگ ها است.
دکتر رضا ملک زاده شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح پانزدهمین مرکز پایش سلامت کشور در جمع خبرنگاران در سبزوار افزود: هر سال 213هزار نفر زیر 70 سال و 100 هزار نفر زیر 55 سال بر اثر مرگ زودرس فوت می کنند.
وی ادامه داد: بسیاری از بیماری هایی که به مرگ زود رش منجر می شود، غیر واگیر است و به علت افزایش وزن و چاقی، عدم تحرک، تغذیه نامناسب و مصرف زیاد انرژی بوجود می آیند.
ملک زاده اظهار کرد: هدف مراکز ÷ایش سلامت، تلاش برای پیشگیری از عوامل بیماری زا است تا عمر مفید افزایش داشته باشد و وزارت بهداشت با تکیه بر مظالعات 15 ساله روش های مناسبی برای پیشگیری از مرگ های زودرس پیشبینی کرده است.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت کشور ادامه داد: در سال های 48 و 49 امید به زندگی در بدو تولد 50 سال بود و هم اکنون در مردان ایرانی این عدد به 77 سال و در زنان به 88 سال رسیده است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز به خبرنگاران گفت: یکی از اهدافی که مراکز پایش سلامت دنبال می کنند پایش عوامل خطر بیماری ها در یک بازه زمانی است که تغییرات بر فرد تشخیص داده می شود و مورد بررسی قرار می گیرد.
دکترعلیرضا مسلم افزود: مرکز پایش سلامت سبزوار افراد 35 سال به بالا را مورد بررسی قرار می دهد و از هفته های آتی نمونه گیری شروع می شود که در مرحله اول سه هزار نفر و در مرحله بعد 7 هزار نفر مورد بررسی قرار می گیرند.
وی ادامه داد: خون افراد تحت پوشش در بانک های خون نگهداری می شود و روی پارامترهای مختلف آن کار تحقیقاتی انجام می شود.
مسلم گفت: باتشخیص عوامل بیماری، تلاش می شود تا شخص مورد نظر عوامل خطر را در خود کاهش دهد و ناتوانی افراد کمتر و امید به زندگی بالاتر برود. ایرنا
102/




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.