اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 اسفند 1395 / کد مطلب: 12195 / نظرات: 0


آئین تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش سبزوار برگزار شد


آئین تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش سبزوار برگزار شد آئین تودیع و معارفه معاون مدیر کل و مدیر آموزش وپرورش سبزوار برگزار شد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بر اساس برآورد های انجام شده این استان برای مهرماه آینده با کمبود پنج هزار معلم ابتدایی مواجه است که طرح هایی برای جبران آن در دست اجرا است.
 ابوالحسن حقیقی در آئین معارفه رییس جدید آموزش و پرورش سبزوار افزود: جبران کمبود معلم دوره ابتدایی استان از طریق دانشگاه فرهنگیان و نیروهای حق تدریس که در آزمون اخیر آموزش و پرورش پذیرفته شدند تا حدودی برطرف می شود.
وی ادامه داد: 30 درصد فضاهای آموزشی دوره ابتدایی خراسان رضوی فرسوده است که بازسازی آن نیاز به حمایت خیران و جذب اعتبارات خاص دارد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش سبزوار در بسیاری از شاخص ها رتبه نخست آموزش و پرورش استان را دارد.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: در سه سال گذشته 40 مدرسه با هزینه 70 میلیارد ریال با کمک خیران در این شهرستان احداث شد که از این تعداد 27 مدرسه روستایی و 13 مدرسه در شهر سبزوار ساخته شد.
حسن محرابی افزود: احداث 15 نمازخانه و اهدای پنج قطعه زمین، 10 هزار جلد کتاب و 150 رایانه و لپ تاپ نیز از سوی مجمع خیران مدرسه ساز به آموزش و پرورش سبزوار اهدا شد.
وی ادامه داد: اداره آموزش و پرورش سبزوار در مقطع ابتدایی با کمبود 165 نیرو مواجه است و این در حالی است که در مقطع متوسط دوم همین مقدار نیروی مازاد در این شهرستان وجود دارد.
در این مراسم از خدمات مرتضی بینش قدردانی و حسن محرابی به عنوان معاون مدیر کل و رییس جدید اداره آموزش و پرورش سبزوار معرفی شد.
حدود 52 هزار دانش آموز در 287 مدرسه در شهرستان سبزوار مشغول به تحصیل هستند و چهار هزار و 500 آموزگار جامعه فرهنگیان سبزوار را تشکیل می دهند.
102/




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.