اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 10 اسفند 1395 / کد مطلب: 12208 / نظرات: 0

مدیر دفترکنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی:


حذف برق از سیستم های کلرزنی و تولید آب ژاول درمحل اقدامی در راستای اقتصاد مقاومتی است


حذف برق از سیستم های کلرزنی و تولید آب ژاول درمحل اقدامی در راستای اقتصاد مقاومتی است محمدجواد ادیبی نیا در حاشیه دوره آموزشی مدیریت بحران و مقابله با بحران های کیفی آب در جمع خبرنگاران افزود:  انرژی مورد نیاز برخی از سیستم های کلرزنی از طریق آب ورودی به مخزن ذخیره تامین می شود که دراین راستا با حذف پمپ و برق باعث کاهش مصرف انرژی می شود.

وی اظهار کرد: اتاقک های پیش ساخته در ایستگاههای کلر زنی طراحی شده و آب ژاول بدون نیاز به نیروی عملیاتی و کارگری حمل و بارگیری می شود .

ادیبی نیا گفت: در این جلسه آموزشی استانداردهای جدید کیفی آب وهمچنین استانداردکیفیت میکروبی،شیمیایی، مواد آلی، بیولوژیک بررسی و مستندات این استانداردها در اختیار مدیران قرار گرفت.

وی افزود: بحران آبی کشور در بخش کیفی بررسی و مخاطرات کیفی آب از برخی مناطق کشور جمع آوری شد و مجموعه اقدامات جهت رسیدن به آب سالم در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی گفت: کارهای مثبتی درجهت روند انجام اقدامات در زمان بروز بحران های کیفی در سبزوار انجام شده و به صورت نموداری نحوه اطلاع رسانی به مدیران مشخص شده است .

وی ادامه داد:  درباره بحث گندزدایی آب کار خوبی در سبزوار صورت گرفته است به نحوی که سامانه تولید آب ژاول در محل برای نخستین بار در سبزوار ایجاد شده در حالی که قبلا ترکیبات کلر از استانهای تبریز، فارس و سمنان وارد استان می شد که به لحاظ بعد مسافت هزینه  زیادی داشت.

ادیبی گفت: در راستای اقدامات پدافندی ،  از نمک موجود در خود سبزوار به سیستم مذکور تزریق و بدین ترتیب ترکیبات کلر گرفته می شود و  تصمیم داریم بتوانیم این سیستم را به سایر شهرهای استان گسترش دهیم.

وی افزود: 12 آزمایشگاه میکروبی و 8 آزمایشگاه شیمیایی در خراسان رضوی وجود دارد و  سبزوار هم آزمایشگاه میکروبی ، شیمیایی جهت دقت و صحت نتایج آزمون را دارا می باشد.

ادیبی نیا گفت: شهرستان سبزوار تنها شهر استان است  که دارای استاندارد بین المللی می باشد. /
آبفاي سبزوار





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.