اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 15 اسفند 1395 / کد مطلب: 12222 / نظرات: 0

هفتمين دوره


جشنواره بازيهاي بومي و محلي در ديار فريد خراسان


جشنواره بازيهاي بومي و محلي در ديار فريد خراسان دبير جشنواره بازیهای بومی و محلی ششتمد گفت: هفتمين جشنواره بازيهاي بومي و محلي ششتمد در روزهاي چهارم و پنجم فروردين ماه برگزار خواهد شد.

محمد حسین داوطلب افزود: شش سال پياپي اين جشنواره در محوطه آرامگاه ابوالحسن علي بن زيد بيهقي برگزار شده و خوشبختانه با استقبال شهروندان و بوي‍ژه علاقه مندان به هنرهاي آييني ششتمد مواجه شده و اميداواريم امسال با توجه به برنامه ريزي صورت گرفته اين مهم با
استقبال بيشتري مواجه شود.

وي ادامه داد: با توجه به تدارك برنامه هاي متنوع ورزشي و فرهنگي كه ورزشكاران و ورزشدوستان ششتمدي براي نوروز امسال تدارك ديده اند بنا داريم جشنواره بازيهاي بومي و محلي را نسبت به سالهاي قبل كمي زودتر برگزار كنيم.

داوطلب اظهار داشت: جوانان ششتمدی با بازیهای ˈگوی راˈ، ˈسه پایهˈ ، ˈسنگ سنگ چله پا ˈ و... فضایی شاد و هیجانی براي  خود و تماشاچيان در سنوات گذشته فراهم مي كردند و امسال حداقل يك يا دو بازي محلي را به جشنواره اضافه خواهيم كرد تا به اين شكل زمينه معرفي اين رشته ها فراهم گردد.

دبير جشنواره بازيهاي بومي و محلي ششتمد تصريح كرد: ششتمد دارای پیشنیه غنی تاریخی و فرهنگی بوده و آیین های مختلف مردم ششتمد نشان از این قدمت را می دهد و به همين منظور و به مناسبت روز هنرهاي نمايشي در هفتم فروردين ماه برنامه اختصاصي با حضور هنرمندان در آرامگاه فريد خراسان برگزار خواهيم نمود.

وی گفت: بیشتر ورزش های بومی و محلی با کاربرد همکاری و تعاون و مصرف انرژی بالاست که این مهم در بازیهای امروز کمتر به چشم می خورد و بايد با همت بيشتري نسبت به معرفي اين رشته هاي مفرح ورزشي كه خوشبختانه كم هزينه و يا مي توان گفت در پاره اي از مواقع بدون هزينه است اقدام كنيم.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.