اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 23 اسفند 1395 / کد مطلب: 12240 / نظرات: 0

استاندار خراسان رضوی:


783 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شد


783 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شد  استاندار خراسان رضوی گفت: در حالی از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید یعنی کمتر از چهار سال 783 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان جذب شد که میزان جذب سرمایه خارجی مه مدت 12 سال ظرف سالهای 1381 تا 1392 در خراسان رضوی 904 میلیون دلار بوده است.
علیرضا رشیدیان در نشست شورای اداری شهرستان جغتای افزود: همچنین امسال 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات به تولیدیهای کوچک و متوسط اختصاص یافت.
وی ادامه داد: تا آخر بهمن ماه نیز حدود چهار هزار و 390 میلیارد ریال به این واحدها پرداخت و خارج از 'طرح رونق' نیز 6 هزار و 890 میلیارد ریال به هزار و 191 واحد صنعتی و کشاورزی دارای بیش از 100 نفر کارگر در خراسان رضوی ارائه شد.
استاندار خراسان رضوی در ادامه همچنین گفت: ساخت 120 هزار مسکن مهر برای این استان تعیین شده بود که در دولت قبل به عنوان مبدع طرح تنها 33 هزار واحد آن ساخته و تحویل شد اما فقط در دهه فجر امسال 57 هزار مسکن مهر توسط دولت یازدهم در سطح استان ساخته و تحویل شد.
وی افزود: ظرف سه سال اخیر علاوه بر ساخت مسکن مهر به زیرساختها و روبناهای مجتمعهای این طرح پرداخته شد بطوری که شبکه آب و فاضلاب آنها در حال تکمیل است و 24 مدرسه در حوزه مسکن مهر ساخته شد.
رشیدیان ادامه داد: در دولت قبل 3 مدرسه در مجتمع مسکن مهر گلبهار ساخته شد در حالی که با فعالیت دولت تدبیر و امید 10 مدرسه ساخته شد و علاوه بر آن ایستگاه آتش نشانی وکلانتری نیز بنا و 2 هزار میلیارد ریال هم برای روشنایی شهر گلبهار هزینه شد.
وی گفت: همچنین امسال در مناطق محروم و روستاها تسهیلات به صورت قرض الحسنه و وام با 4 درصد سود پیش بینی شد که خراسان رضوی در این حوزه پیشرو بود بطوری که برای 19 طرح اقتصادی 200 میلیارد ریال اختصاص یافت.
استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به پیشرفت طرحها 95 میلیارد ریال پرداخت شد و باقیمانده نیز در حال واریز است. علاوه بر آن 55 طرح هم در حال بررسی است.
وی ادامه داد: در سال اقتصاد مقاومتی، در حوزه تولید صنعتی، کشاورزی، دامی و آبزیان پیشرفت مناسبی در سطح شهرستان جغتای و استان مشاهده می شود که نشان می دهد درک درستی از اهداف سیاستهای اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است.
رشیدیان گفت: با همدلی ایجاد شده بین سطوح عالی دستگاهها در سه سال گذشته تورم به شکل چشمگیری کاهش یافت و از 37.5 درصد در ابتدای فعالیت دولت یازدهم به 5.8 درصد در بهمن ماه امسال نزول کرد.
وی افزود: برای رفع رکود نیز به جذب سرمایه گذاری، ارتقاء فناوری به منظور بالا بردن بهره وری، آموزش و تعلیم نیروهای کارآمد برای بکارگیری امکانات و اعتماد و همدلی بخشهای خصوصی و با بخش دولتی نیاز است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری ادامه داد: بزرگترین موفقیت دولت تدبیر و امید ایجاد آرامش در فضای اقتصادی کشور است که البته به معنای حل مشکل اشتغال نیست.
وی گفت: در بحث اشتغال در خراسان رضوی باید سالانه 105 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شود و این در صورتی است که هدفها هر ساله محقق شده و به سال بعد موکول نشده باشد.
رشیدیان افزود: از تابستان پارسال تا آخر تابستان امسال 90 هزار میلیارد ریال پروژه در حال اجراست که در اثر آن 121 هزار فرصت شغلی جدید در خراسان رضوی ایجاد شد.
وی در ادامه با گلایه از برخی رسانه ها ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که بازار از گندم و میوه های وارداتی پر شود تا سفره های مردم رنگینتر گردد بلکه دولت با خرید تضمینی گندم از کشاورزان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشت.
استاندار خراسان رضوی گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی به جای حرکتهای ظاهری باید به زیرساختها پرداخت و در این دولت تلاش شد به رغم درآمدهای کم نفتی در حوزه های مختلف فعالیتهای مناسبی انجام شود.
وی افزود: در این چارچوب 175 کیلومتر آزادراه، 166 کیلومتر جاده اصلی، 128 کیلومتر جاده بین شهری و 633 کیلومتر راه روستایی در خراسان رضوی ایجاد و بیش از 3 هزار و 500 کیلومتر راه مرمت شد.
رشیدیان ادامه داد: دولت در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی موفق بود. خودباوری، اتکا به ظرفیتهای داخلی، بهره گیری از تجربه و دانش داخل و احتراز از ورود به مسائل حاشیه ای باعث این موفقیت شده است.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: منویات مقام معظم رهبری یک تکلیف برای همه دستگاههاست که برگزاری انتخاباتی شفاف، بدون بهره برداری از امکانات دولتی و عمومی به شکل قانونمند، اخلاقمدار و به دور از تخریب از جمله آنهاست.
استاندار خراسان رضوی افزود: کسی حق ندارد برای کسب قدرت و منصب و حتی با نیت خیر، دیگران را تخریب کند بلکه باید به دور از تخریب و بداخلاقی رقابت نمود و در این راستا هر کس مردم را از حضور در انتخابات ناامید کند به خون شهدا خیانت کرده است.
همچنین امروز با حضور استاندار خراسان رضوی ساختمان فرمانداری جغتای به بهره برداری رسید. همچنین رشیدیان با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شهیدان ادای احترام کرد.
ایرنا102/




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.