اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 8 آذر 1390 / کد مطلب: 1225 / نظرات: 0

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی :


حضرت زینب (س) به عنوان امدادگر اصلی حادثه عاشورا باید الگو قرارگیرند


حضرت زینب س به عنوان امدادگر اصلی حادثه عاشورا باید الگو قرارگیرند  مدیر كل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: حضرت زینب (س) یكی از امدادگران و ناجیان اصلی حادثه عاشورا بود كه باید الگویی برای دختران ما باشد. 
  
به گزارش ایرنا ، 'محمد تقی فخریان' صبح سه شنبه در مراسمی كه به مناسبت سیزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در سبزوار برگزار شد، افزود: حضرت زینب (س) نشان داد كه زنان ما می توانند سخت ترین شرایط و حوادث تاریخی را مدیریت كنند.

وی اظهار داشت: اگر این بانوی بزرگوار آمادگی جسمانی لازم را نمی داشت شاید پس از ظهر عاشوراتفاقاتی به مراتب بدتر برای بجا ماندگان كاروان حضرت ابا عبد الله (ع) رخ می داد.

وی با تاكید بر اینكه دختران ما هم با الگوبرداری از این بانوی بزرگوار باید آمادگی كامل در مورد هر گونه حادثه ای را داشته باشند، افزود: دانش آموزان ما اعم از دختر و پسر كه قرار است ایران اسلامی را در افق 1404 بسازند باید توان حفظ خود از خطرات حوادث را داشته باشند.

این مسوول اضافه كرد: مدیریت بحران مخصوص مردان نیست و به گواهی تاریخ رسالت زنان جایی بیش از مردان بوده است.

وی در بخشی از سخنانش یادگیری به ویژه مدیریت و كنترل هیجانات توسط دانش آموزان در مواقع حوادثی همچون زلزله ،آتش سوزی و ... را از اهداف برگزاری مانور زلزله در مدارس عنوان كرد.

مدیر كل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در ادامه از اعزام دختران دانش آموز به مناطق عملیاتی در مرحله دوم اعزام راهیان نور خبر داد و گفت: این مرحله از از 15 دیماه تا 15 اسفند انجام می شود .

وی با اظهار اینكه در دوران دفاع مقدس پدران و مادران و اقوام شما دانش آموزان با آمادگی در جبهه ها حضور یافته و حماسه آفریدند، گفت: امروز هم دانش آموزان ما باید آمادگی های لازم را داشته باشند.

سیزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس صبح امروز همزمان با تمام مدارس كشور در دبیرستان دخترانه فرهنگیان سبزوار با حضور نیروهای هلال احمر و آتش نشانی برگزار شد .

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.