اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 12 فروردين 1396 / کد مطلب: 12267 / نظرات: 0

نماینده مجلس:


تسهیلات اشتغالزایی در مسیر رونق تولید و اشتغال پرداخت شود


تسهیلات اشتغالزایی در مسیر رونق تولید و اشتغال پرداخت شود رمضانعلی سبحانی فر افزود: در گذشته تسهیلات مناسبی برای رونق اشتغال و تولید پرداخت شد، اما به دلیل انحراف این تسهیلات از اهداف تعیین شده، تنها سبب بدهکار شدن بخش زیادی از مردم به بانک ها شد.
او با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب کلیدواژه های مختلف برنامه اقتصاد مقاومتی را در قالب شعارهای سال طرح می کنند، گفت: رهبری بیش از 10 سال است که برای رفع مشکلات، مقابله با بحران های احتمالی و رونق بخش های مختلف در حوزه اقتصاد و نیز مبارزه با تحریم ها موضوع اقتصادی مقاومتی را به عنوان یک برنامه راهبردی کشور مطرح کرده اند.
سبحانی فر، با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی، کار و همت مضاعف، اقصاد مقاومتی، اقدام و عمل و غیر آن از مهمترین جنبه های تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی در کشور است، افزود: مهمترین جنبه برنامه اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جدید مورد توجه قرار دادند موضوع تولید و اشتغال است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دولت یازدهم موضوع تحقق شعارهای سال به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت که بر همین اساس قرارگاه اقتصاد مقاومتی در کشور با ریاست معاون اول رئیس جمهوری در دولت تشکیل شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت و مجلس، اولویت برنامه های خود را تحقق شعار سال قرار داده اند، گفت: نخستین نشست های کمیسیون های تخصصی مجلس از جمله اقتصاد و صنایع و معادن به بررسی موضوع تحقق شعار سال اختصاص دارد.
وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین ابعاد شعار سال لزوم مقابله موثر با موضوع قاچاق کلان کالا است، ادامه داد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مهمترین راه های تحقق شعار سال و دغدغه های رهبر معظم انقلاب است.
سبحانی فر افزود: وارد کردن کالاهای بی کیفیت خارجی و بدون نشانک های معتبر، با قیمت های ارزان سبب آسیب دیدن بخش های تولید، اشتغال و صنعت کشور می شود که این موضوع با مساله اقتصاد ارتباط مستقیم دارند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ورود این کالاهای قاچاق به کشور سبب می شود تا تولید کنندگان داخلی نتوانند در بازار عرضه و تقاضا به رقابت بپردازند که در نتیجه منجر به آسیب دیدن بخش های تولیدی و صنعتی کشور می شود.
وی عنوان کرد: دولت در مبارزه با قاچاق کالا اقدامات مثبتی کرده که از جمله استفاده از شرکت های دانش بنیان برای دسترسی به آخرین فناوری ردیابی کالاهای قاچاق بهره برده است که این موضوع قابل تقدیر است.
سبحانی فر با تاکید براینکه شعارهای دولت در تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی عملیاتی شده، گفت: اختصاص 50 هزار میلیارد ریال در سال گذشته برای رونق بخش اشتغال در روستاها و شهرک های صنعتی، پرداخت 125 هزار میلیارد ریال تسهیلات رفع موانع تولید و بازگشت رونق اقتصادی به 23 هزار واحد صنعتی و کشاورزی از جمله اقدامات دولت در این راستا است.
به گفته وی تصویب لایحه رفع موانع تولید و رقابت پذیری، اصلاح قانون مالیات ها، ارائه قانون کسب و کار، توجه به راه اندازی کارخانه های فرآوری و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی، نفتی و کشاورزی، ایجاد بسترهای قانونی برای افزایش رغبت سرمایه گذاران داخلی به سرمایه گذاری در بخش های تولید و صنعت، اتمام طرح های نیمه تمام صنعتی از جمله هشت طرح فولادی کشور و غیرآن از جمله اقدامات مثبت دولت در تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی در سال های اخیر است.
سبحانی فر عنوان کرد: یکی از راه هایی که دولت و مجلس برای رونق بخش های تولید و اشتغال در دستور کار قرار داده اند، کمک به حفظ و استمرار فعالیت این واحدهای صنعتی است که این موضوع با بستر سازی های مناسب قانونی امکان پذیر است.
وی خاطرنشان کرد: برجام نیز زمینه را برای حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور فراهم کرده که می توان از حضور آنان برای تحقق رونق تولید و اشتغال استفاده کرد.ایرنا 102/





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.