اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 16 فروردين 1396 / کد مطلب: 12275 / نظرات: 0

رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و روسیه:


افزایش مناسبات دو کشور در ارتقا امنیت خاورمیانه موثر است


افزایش مناسبات دو کشور در ارتقا امنیت خاورمیانه موثر است  رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و روسیه گفت: افزایش مناسبات دو کشور در ارتقاء امنیت منطقه خاورمیانه، ریشه کنی تروریسم و افزایش سطح مناسبات تجاری موثر است.
 
رمضانعلی سبحانی فر  با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به روسیه افزود: سفر دکتر روحانی در افزایش سطح مناسبات تجاری، افزایش صادرات محصولات ایران، انتقال فناوری در زمینه ساخت نیروگاه، افزایش مناسبات سیاسی و اثرگذاری آن در عرصه بین المللی و غیر آن موثر بوده است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روسیه امروز ایران را یک کشور مهم و راهبردی در منطقه می داند و از همین رو دو کشور باید در زمینه حل مسائل اقتصادی ناشی از تحریمهای غرب و حل مشکلات سیاسی منطقه ناشی از دخالت کشورهای فرامنطقه ای برنامه ای راهبردی داشته باشند.
وی گفت: همچنین امروز ایران و روسیه بخاطر مواضع مشترک در مورد سوریه در کانون توجهات منطقه ای قرار دارند و این عوامل سبب شده کشورهای مدعی دموکراسی و حامی تروریسم نتوانند نقشه های خود را پیاده کنند.
سبحانی فر افزود: تجربه و همکاری موفق جمهوری اسلامی و روسیه در مبارزه با تروریسم و مهار پدیده شوم داعش نشان داد که دو کشور می توانند در عرصه های سیاسی و اقتصادی تجربه های موفقی کسب کنند.
وی ادامه داد: تسهیل در دستورالعمل تجاری، تسهیل در صادرات محصولات ایرانی، آسان شدن آمد و شد بازرگانان ایرانی و روس، برگزاری نشستهای مشترک تجاری و اقتصادی بین ایران و روسیه از جمله موضوعاتی است که امروز سبب افزایش علاقه و رغبت بین بازرگانان روس و ایرانی برای توسعه تبادلات تجاری شده است.
رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و روسیه گفت: ظرف دو سال اخیر و دوران پسا برجام سهم تبادلات تجاری ایران و روسیه افزایش یافته است.ایرنا102/





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.