اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 16 فروردين 1396 / کد مطلب: 12277 / نظرات: 0

رحیم پور ازغدی:


اقتصاد مقاومتی با غلبه تولید بر مصرف و واردات محقق می شود


اقتصاد مقاومتی با غلبه تولید بر مصرف و واردات محقق می شود عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رسیدن به اقتصاد مقاومتی با افزایش تولید داخلی و صادرات و غلبه بر مصرف و واردات محقق می شود.
 حسن رحیم پور ازغدی سه شنبه شب در جمع فعالان فرهنگی سبزوار در تالار کاشفی این شهر افزود: تا زمانی که مصرف و واردات در جامعه بر تولید بچربد، اقتصاد مقاومتی امکان پذیر نیست.
وی ادامه داد: یکی از راههای حمایت از تولید داخلی مبارزه با کالای قاچاق است در حالی که 80 درصد از کالای قاچاق از طریق گمرگ و مرزهای رسمی وارد کشور می شود که این مساله سد بزرگی در برابر اجرای اقتصاد مقاومتی است.
رحیم پور ازغدی گفت: در کنار آن برخی بانکها به محلی برای تجمیع سپرده سرمایه گذاران، با هدف دریافت سود بانکی و ارائه تسهیلات با بهره بالا به متقاضیان تبدیل شده اند که این مساله نیز تولید کشور را نابود می کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بر عملکرد برخی بانکها نظارتی وجود ندارد و بعضی افراد از شبکه بانکی تسهیلات کلان دریافت می کنند در حالی که بانکها باید بر مبنای بانکداری اسلامی و قوانین اسلام عمل کنند.
وی ادامه داد: برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید قرارگاه اقتصاد مقاومتی در مجلس شورای اسلامی ایجاد شود و مجلس در راستای حمایت از تولید و صنعت داخلی، قوانین ضد تولید را اصلاح کند.
رحیم پور ازغدی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود که هر کالایی که در کشور تولید می شود، وارد کردن مشابه آن ممنوع و شرعا حرام دانسته شود.
وی افزود: جنگ نظامی و حتی هجمه فرهنگی دشمن کارساز نیست و همانطور که اولویت اول کشور مسائل اقتصادی است اولویت اصلی دشمن نیز در تضعیف انقلاب اسلامی، مساله اقتصادی است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دشمن در تبلیغات تلاش می کند با بزرگ نمایی مشکلات اقتصادی و ناتوان نشان دادن مسئولان نظام در حل مشکلات اقتصادی و ایجاد یاس و ناامیدی در بین جوانان، اساس نظام جمهوری اسلامی، روحانیت و ولایت فقیه را تضعیف کرده و از بین ببرد.
وی افزود: فرهنگ امروز حاکم بر جامعه فرهنگ کار نیست که باید این نگاه تغییر کند چنانکه در فرهنگ اسلامی تولید و کار جهاد در راه خدا است.
رحیم پور گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی و گفتمان‌سازی آن در جامعه نیاز به ترویج سبک زندگی اسلامی دارد و باید در آداب و رسوم، فرهنگ، مصرف، به سبک زندگی و فرهنگ اسلامی توجه شود.
وی افزود: هم اکنون 30 میلیون جوان آماده ازدواج و تشکیل خانواده و کار در کشور وجود دارد که این وضعیت در صورت مدیریت صحیح به فرصتی برای کشور تبدیل می شود و در غیر این صورت تهدیدی جدی محسوب می شود.
وی با اشاره به 2 انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در اردیبهشت آینده افزود: مردم در این انتخابات باید به مدیران با ایمان، مدیر و مدبر که هدفی جز خدمت به مردم و حل مشکلات را ندارند، رای دهند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با تمجید از پیشینه شهرستان سبزوار گفت: سبزوار یکی از دژهای اسلام انقلابی، سیاسی و تشیع عرفانی و جهادی بوده که چهره های درخشانی به لحاظ علمی و فرهنگی از این دیار در آسمان ایران درخشیده اند.
ایرنا102/





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.