اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 28 فروردين 1396 / کد مطلب: 12304 / نظرات: 0


آموزش بیش از 2 هزار نفر در مراکز آموزش فنی و حرفه ای غرب خراسان رضوی



 رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای سبزوار گفت: 2 هزار و 65 نفر سال گذشته در واحدهای وابسته به این مرکز در غرب خراسان رضوی آموزش های لازم فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.
حمیدرضا موسوی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع 473 هزار و 280 نفر ساعت آموزش های مختلف در شهرستان های سبزوار، خوشاب و داورزن ارائه شد.
وی ادامه داد: این آموزش ها در مراکز ثابت، شعب شهری، روستایی، دانشگاه ها، سکونتگاه ها، زندان، پادگان و بخش صنعت در قالب 188 دوره آموزشی برگزار شد.
موسوی گفت: آموزش ها در رشته های الکترونیک، مکانیک، لوازم برقی و رشته های خاص زنان نظیر گلسازی، خیاطی، گلسازی، رایانه برگزار شد.
او افزود: سال گذشته سه هزار و 805 نفر در آزمون های ادواری، صنعت ساختمان، صنایع دستی و نظیر آن شرکت کردند که 2 هزار و 276 نفر نمره قبولی آزمون را کسب کردند.
وی ادامه داد: اکثر افراد آموزش دیده از اقشار ساکن در سکونتگاه های غیر رسمی، اهالی روستاهای با جمعیت بالای 100 خانوار، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، زندانیان، اصناف و دانشجویان دانشگاه های این شهرستان ها بودند.
موسوی گفت: آموزش های فنی و حرفه ای با تربیت نیروی ماهر و متخصص یکی از زیرساخت های توسعه و کارآفرینی کشور و غلبه بر بیکاری در سال 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' است.
موسوی ادامه داد: دوره های آموزش فنی و حرفه ای در غرب خراسان رضوی علاوه بر مراکز ثابت در 42 آموزشگاه آزاد ارائه می شود.
سبزوار، داورزن و خوشاب به ترتیب در 230، 310 و 190 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارند. ايرنا/103



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.