اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 آذر 1390 / کد مطلب: 1231 / نظرات: 0

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خوشاب:


20 روستا در خوشاب از آب شرب بهداشتی محرومند



 مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خوشاب گفت: 20 روستا در این شهرستان از آب شرب بهداشتی محرومند و با تانكر سیار آبرسانی می شوند. 
 
'محمد الهی نیك'  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یك هزار و 480 خانوار با حدود هشت هزار نفر در این روستاها از آب شرب بهداشتی بی بهره اند.

وی گفت: 10 روستا از این روستاها به دلیل خشكسالی های پی در پی فقط روزانه یك تا دو ساعت آب دارند و بقیه هم با تانكر سیار آبرسانی می شوند.

'الهی نیك' با بیان اینكه سال گذشته شاخص برخورداری شهرستان خوشاب از آب شرب بهداشتی 80 درصد اعلام شده بود افزود: هم اكنون با توجه به خشكسالی های اخیر این رقم به 65 درصد كاهش یافته است.

وی اظهار داشت: با خشكسالی های بوجود آمده در چند سال اخیر تعدادی از روستاهایی كه قبلا جزء روستاهای برخوردار بوده و از چشمه و یا قنات آب شرب خود را تامین می كردند اكنون با خشك شدن قنوات و چشمه ها یا از آب شرب بهداشتی محروم شده اند و یا فقط یك یا دو ساعت در روز آب دارند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خوشاب مجتمع های آبرسانی را به عنوان راهكاری برای حل مشكل بی آبی منطقه دانست و گفت: 9 مجتمع آبرسانی دراین شهرستان تعریف شده كه چهار مجتمع تكمیل شده، چهار مجتمع در دست اجرا و یك مجتمع در دست بررسی است.

هم اكنون 9 هزار و 120 مشترك زیرپوشش امور آب و فاضلاب روستایی خوشاب هستند
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.