اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 ارديبهشت 1396 / کد مطلب: 12314 / نظرات: 0


همایش منطقه ای' بیا تا حرف بزنیم' در سبزوار برگزار شد



 همایش منطقه ای' بیا تاحرف بزنیم' روز شنبه ویژه کارکنان ادارات شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی با همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برگزار شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در حاشیه این همایش یکروزه در جمع خبرنگاران گفت : این همایش با هدف معرفی پویش 'بیا تاحرف بزنیم' برای پیشگیری و درمان افسردگی، افزایش آگاهی عمومی از افسردگی، علل و پیامدهای آن، تشویق افراد مبتلا به افسردگی جهت مراجعه و دریافت خدمات درمانی برگزار شد.
مریم مسعودی فر ادامه داد: تشویق اعضای خانواده و دوستان فرد مبتلا به افسردگی برای ایفای نقش حمایتی، ترویج رویکرد گسترش آگاهی عمومی در میان نهادها، دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در جهت ' انگ‌زدایی از حرف زدن پیرامون موضوعات مربوط به سلامت روان' از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
وی اضافه کرد: در این همایش حدود 300 نفر از کارکنان ادارات، دانشجویان و استادان واحدهای آموزشی شهرستان های فوق شرکت کردند.
وی اظهار کرد: در راستای شناسایی، غربالگری و ارائه خدمات سلامت روان به افراد نیازمند، پنج روان شناس در مراکز جامع و پایگاه های سلامت حاشیه در شهر سبزوار مستقر شده اند.
وی با بیان اینکه در پایگاه های سلامت خدمات سطح اول سلامت روان شامل مشاوره، شناسایی اختلالات و غیر آن ارائه می شود، گفت: همچنین داروهای حوزه سلامت روان برای درمان بیماران نیازمند در روستاها که دارای پرونده الکترونیک هستند، به صورت رایگان توزیع می شود.
مسعودی فر اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات به بیماران نیازمند حوزه سلامت روان طرح جذب روان شناس برای مراکز جامع سلامت شهری و روستایی در دستور کار قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: همچنین کلینیک تخصص دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز با تعرفه دولتی به بیماران نیازمند ارائه خدمت می کند.
شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن دارای 193 خانه بهداشت، 37 مرکز بهداشتی درمانی و 26 پایگاه بهداشتی است .
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار حدود 500 هزار نفر جمعیت در پنج شهرستان غرب خراسان رضوی را زیر پوشش دارد. ايرنا/103



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.