اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 ارديبهشت 1396 / کد مطلب: 12318 / نظرات: 0


افزایش 2،5 برابری جمعیت آهوان در محیط زیست سبزوار


افزایش 25 برابری جمعیت آهوان در محیط زیست سبزوار رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: جمعیت آهوان منطقه حفاظت شده شیراحمد این شهرستان ظرف یک سال اخیر از 350 رأس به حدود 900 رأس افزایش یافته که رشدی معادل 2،5 برابر را نشان می دهد.
 
حمید صادقی افزود: افزایش پاسگاههای محیط بانی و گشتهای مستمر محیط بانان، حفظ مرتع و پیشگیری از وقوع بیماری عوامل موثر افزایش جمعیت آهوان بوده اند.
وی ادامه داد: تقویت سازمانهای مردم نهاد مدافع محیط زیست و جوامع محلی و فرهنگ ‌سازی از سوی رسانه‌ها از دیگر عوامل موثر در حفظ و افزایش جمعیت این گونه جانوری است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: توسعه زیر ساختهای گردشگری و احیا قلعه تاریخی منطقه شیراحمد نیز می تواند این محدوده را به منطقه ای جذاب برای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت تبدیل کند.
گونه های جانوری همچون قوچ و میش، کل و بز، آهو و روباه، کاراکال و گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی چون بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری منطقه پروند و شیراحمد سبزوار محسوب هستند.
شهرستان سبزوار دارای 2 منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مساحت 39 هزار هکتار و 2 منطقه شکار ممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت 108 هزار هکتار است
پناهگاه حیات وحش شیراحمد با 23 هزار هکتار وسعت در 15 کیلومتری جنوب سبزوار قرار دارد. ایرنا 102/





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.