اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 14 ارديبهشت 1396 / کد مطلب: 12328 / نظرات: 0


شورای قرآن در شهرستان سبزوار تشکیل شد


شورای قرآن در شهرستان سبزوار تشکیل شد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: با توجه به نیاز سنجی انجام شده و فعالیت 11 موسسه قرآنی زیر نظر این اداره، شورای قرآن و کمیته نخبگان قرآنی برای حمایت از فعالان این عرصه در شهرستان تشکیل شد.
 محمد علی آبادی دوشنبه شب در نشست خبری در سبزوارافزود: همچنین برای نخستین بار دبیرخانه کشوری قصه های قرآنی در شهرستان مستقر شده و فعالیت های خود را آغاز کرده است
وی گفت: برای نخستین بار ستاد مهدویت با موافقت و دستور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به این شهرستان ابلاغ و اعضا ء حقیقی و حقوقی این ستاد مشخص شد.
علی آبادی با اشاره به طرح خواهر خواندگی شهر سبزوار با شهر هرات کشور افغانستان عنوان کرد: این طرح به تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان و استان خراسان رضوی رسید.
وی افزود: قرار گرفتن آرامگاه مرحوم ملا حسین کاشفی صاحب کتاب روضه الشهدا در شهر هرات دلیل این خواهر خواندگی است
علی آبادی گفت: امسال برنامه ریزی شد تا بزرگداشت مرحوم دکتر علی شریعتی در یک چارچوب مدون و با همکاری خانواده آن مرحوم برگزار شود.
وی گفت: مراسم بزرگداشت حمید سبزواری نیز به سبب تقارن شب های قدر با 22 خرداد سالروز درگذشت این شاعر انقلابی 18 اسفند در آرامگاه وی برگزار می شود.
علی آبادی اظهار کرد: در مراسم سالگرد استاد سبزواری دبیرخانه سرود های انقلابی در این شهرستان مستقر می شود و علاوه بر برگزاری ویژه برنامه های این جشنواره نشان ملی ' حمید' به برترین شاعر کشور در عرصه انقلاب و مقاومت اهدا می شود.
وی افزود: امسال برای نخستین بار جشنواره 2 سالانه ملی فیلم نامه نویسی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد به شهرستان سبزوار انتقال یافت که هم اکنون این دبیرخانه مستقر و فعالیت خود را آغاز کرده است.
علی آبادی ادامه داد: امسال در روز خبرنگار نمایشگاه استانی مطبوعات در این شهرستان دایرخواهد شد و همزمان با آن مراسم سالروز ارتحال استاد قندی پدر روزنامه نگاری ایران هم برگزار می شود.
وی گفت: سال گذشته 20 نمایش در شهرستان اجرا شد که از این تعداد 12 نمایشنامه دارای پروانه اجرا بود.
علی آبادی با اشاره به اینکه 12 گروه موسیقی در این شهرستان ساماندهی و در حال فعالیت هستند، گفت:در گذشته نمایشگاه های کتاب و کنسرت های موسیقی بدون هماهنگی و استعلام با اداره ارشاد مهر و موم می شد که با برگزاری نشست ها و هماهنگی های این مشکل حل شده است.
وی با اشاره به تقاضای کنسرت در شهرستان افزود: هم اکنون چهار درخواست برای برگزاری چهار کنسرت به این اداره ارسال شده که در حال بررسی برای صدور مجوز است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سبزوار گفت: با هماهنگی انجام شده با رئیس خانه مطبوعات استان ، قرار است شعبه ای از این مجموعه فرهنگی در شهرستان سبزوار راه اندازی شود.
علی آبادی افزود: راه اندازی این مجموعه فرهنگی در شهرستان مستلزم ثبت 6 نشریه مکتوب در خانه مطبوعات استان است که در حال حاضر فقط یک نشریه از سبزوار در این مجموعه فرهنگی ثبت نام کرده است.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.