اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 14 ارديبهشت 1396 / کد مطلب: 12329 / نظرات: 0

دادستان عمومی و انقلاب سبزوار:


سیاه نمایی و غیر واقعی نشان دادن واقعیت ها در ایام انتخابات جرم است


سیاه نمایی و غیر واقعی نشان دادن واقعیت ها در ایام انتخابات جرم است دادستان عمومی و انقلاب سبزوار گفت: هرگونه سیاه نمایی و غیر واقعی نشان دادن امور در روزهای انتخابات جرم محسوب شده و با مجرم برخورد می شود
حسین اردمه روز سه شنبه در نشست توجیهی با اصحاب رسانه و خبر افزود: نگاه دستگاه قضا و نیروی انتظامی در شهرستان پیشگیری قبل از وقوع جرم است و تلاش شد تا پرونده ای برای رسانه های و فعالان فضای مجازی در دادگستری تشکیل نشود.
وی ادامه داد: از ادارات امنیتی، سپاه و نیروی انتظامی خواسته شده تا فضای مجازی را رصد و تخلفات را به دادگستری گزارش کنند.
دادستان عمومی و انقلاب سبزوار عنوان کرد: یک شعبه ویژه در دادسرا و یک شعبه در دادگاه برای رسیدگی به جرایم حوزه فضای مجازی در شهرستان تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی، توهین به مقامات شهرستانی، استانی و ملی جرم محسوب می شود گفت: فضای مجازی باید یک فرصت برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی باشد و نباید تبدیل به تهدید شود.

** فضای مجازی به صورت شبانه روزی رصد می شود
فرمانده انتظامی سبزوار نیز در این نشست گفت: پلیس فتای فرماندهی انتظامی سبزوار به صورت شبانه روزی فضای مجازی را رصد می کند و اجازه تعدی و سوء استفاده به افراد در ایام انتخابات را نمی دهد.
سرهنگ سید محمد هاشم زاده هاشمی افزود: با رعایت اخلاق رسانه ای، زمینه برای توسعه امنیت روانی در ایام انتخابات فراهم می شود و رسانه ها در کنار پلیس و دستگاه قضایی نقش مهمی در توسعه امنیت روانی و اجتماعی در جامعه دارند.
هاشم زاده هاشمی خاطرنشان کرد: درج و انتشار واقعیت ها در رسانه ها سبب می شود تا از هرگونه سیاه نمایی نسبت به افراد جلوگیری شود.
فرمانده انتظامی سبزوار خاطرنشان کرد: هرگونه تشویق به تجمعات غیر قانونی از طریق رسانه ها جرم است و با افراد در این زمینه برخورد می شود.
وی گفت: هدف مسئولان در شهرستان برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و با حضور حداکثر مردم است.ایرنا102/



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.