اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 ارديبهشت 1396 / کد مطلب: 12351 / نظرات: 0

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:


دولت به توسعه خدمات بهداشت و درمان در مناطق محروم توجه ویژه ای دارد


دولت  به توسعه خدمات بهداشت و درمان در مناطق محروم توجه ویژه ای دارد  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای بیشترین طرح های بهداشتی در محروم ترین مناطق کشور نشان می دهد دولت تدبیر و امید به مناطق کمتر توسعه یافته توجه ویژه ای دارد.
 سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز جمعه در آیین افتتاح 24 طرح عمرانی در غرب خراسان رضوی در سبزوار افزود: 6 هزار و 500 طرح بهداشتی درمانی در دولت یازدهم در سراسر کشور بخصوص در مناطق محروم اجرا و راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: 60 درصد از این طرح های عمرانی- بهداشتی و درمانی تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری می رسد.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اجرای طرح های عمرانی- بهداشتی و درمانی در سبزوار گفت: این شهرستان در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم الگو و پیشرو است که در سه سال گذشته اقدامات ارزشمندی در این منطقه انجام گرفته که نتیجه تلاش و زحمات پرسنل زحمتکش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار است.

** توجه دولت یازدهم به مناطق محروم بی نظیر است
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: دولت یازدهم در سه سال گذشته خدمات زیادی در حوزه توسعه بهداشت و درمان در مناطق محروم داشت که نشان از توجه ویژه دولت یازدهم به این مقوله دارد.
رمضانعلی سبحانی فر عنوان کرد: بهره برداری از بیمارستان حشمتیه، استقرار بالگرد اورژانس هوایی در منطقه غرب خراسان رضوی، افتتاح پایگاه های اورژانس 115، مراکز جامع و پایگاه های بهداشتی درمانی در مناطق روستایی و غیر آن از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در غرب خراسان رضوی است.
وی گفت: سطح بندی نظام بیمه سلامت و اجرای طرح ارجاع از مواردی است که در پایدارسازی منابع درآمدی طرح تحول نظام سلامت در برنامه ششم توسعه مشخص شده است.
سبحانی فر افزود: در برنامه ششم توسعه دولت توجه ویژه ای به پایدارسازی منابع درآمدی این برنامه کرده است.
وی ادامه داد: در دولت قبل موضوع سلامت مورد توجه جدی قرار نگرفت اما با ابتکار دولت یازدهم برای تامین هزینه های طرح تحول نظام سلامت و توجه ویژه به این بخش از محل اختصاص درآمدهای حاصله از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده یک درصد به حوزه سلامت اختصاص یافت.
استاندار خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم گفت: تلاش های در دولت یازدهم خوبی در حوزه بهداشت درمان آموزش پزشکی انجام شده که نشان از عزم دولت یازدهم برای ارایه خدمات به محرمان است.
علیرضا رشیدیان افزود: شاهد پیشرفت های ارزشمندی در حوزه بهداشت و درمان سبزوار هستیم که نشان از عزم مسولان این شهرستان است.
وی ادامه داد: 2 مرکز جامع سلامت با اعتبار 16 میلیارد ریال در 2 محله ناکارآمد عیدگاه و نیروگاه از محله های ناکار آمد سبزوار ایجاد می شود.
رشیدیان با اشاره به فعالیت 5 پایگاه سلامت در مناطق حاشیه‌نشین شهر سبزوار تصریح کرد: امسال نیز 2 طرح بهداشتی و درمانی در 2 منطقه توحیدشهر و میدان رسالت سبزوار با اعتبار بالغ بر 5 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که زمینه ارائه خدمات جمعیتی بالغ بر 25 هزار نفر در این مناطق فراهم شد.
او افزود: همچنین 2 طرح درمان بستر در بخش روداب و ششتمد سبزوار با اختصاص 15 میلیارد ریال تکمیل و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت: طرح های عمرانی شامل بهره برداری از بخش مجتع اداری پردیس، مرکز مهارت های بالینی، بخش سی تی اسکن ، روانپزشکی و پزشکی هسته ای بیمارستان واسعی است.
دکتر علیرضا مسلم افزود: بخش اورژانس، جراحی اعصاب بیمارستان امداد شهید بهشتی، آنژیوپلاستی و آنژیوگرافی، سی تی اسکن بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه و مرکز خدمات جامع سلامت شهری جعفرآباد از دیگر طرح های افتتاح شده است.
وی ادامه داد: همچنین 14 خانه بهداشت روستایی و 2 مرکز جامع سلامت در شهرستان های سبزوار، جوین، خوشاب و داورزن از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.
مسلم تصریح کرد: این طرح های عمرانی، بهداشتی و درمانی در مساحت 11 هزار و 360 متر مربع با 330 میلیارد ریال اعتبار احداث و به بهره برداری رسید.
وی افزود: با بهره برداری از این طرح های عمرانی زمینه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت بهتر به ساکنان این مناطق فراهم می شود.ایرنا102/



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.