اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 ارديبهشت 1396 / کد مطلب: 12357 / نظرات: 0


کشف 2 راس بره آهوی زنده در سبزوار


کشف 2 راس بره آهوی زنده در سبزوار رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: 2 راس بره آهو با همکاری ماموران پاسگاه انتظامی شامکان و در بازرسی از یک منزل مسکونی در یکی از روستاهای بخش ششتمد این شهرستان کشف شد.
 
حمیدرضا صادقی افزود: در پی اطلاع رسانی یکی از دوستداران محیط زیست مبنی بر مشاهده آهو، ماموران پاسگاه انتظامی با دریافت حکم قضایی و بازرسی از منزل وی این 2 حیوان را کشف کردند.
وی ادامه داد: متهم به شکارغیر قانونی، دستگیر و پس از طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: این 2 رأس بره آهو پس از بهبودی کامل در منطقه حفاظت شده شیر احمد شهرستان سبزوار در دامان طبیعت رها می شوند.
صادقی ادامه داد: برخی سود جویان با شکار بره آهو از طبیعت، باعث نابودی گونه ها و آسیب به محیط زیست می شوند.
وی افزود: بر اساس قوانین حفاظت محیط زیست، شکار، حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا تلف شده و اجزای آنها بدون کسب پروانه و یا مجوز از سازمان محیط زیست جرم محسوب می شود.
قوچ و میش، کل و بز، آهو و روباه، کاراکال و گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی چون بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری منطقه پروند و شیراحمد سبزوار محسوب می شوند.
شهرستان سبزوار دارای 2 منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مساحت 39 هزار هکتار و 2 منطقه شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت 108 هزار هکتار است که از طریق چهار پاسگاه حراست و پایش می شوند.ایرنا 102/





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.