اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 4 خرداد 1396 / کد مطلب: 12370 / نظرات: 0


بنیاد بین المللی استاد حمید سبزواری در سبزوار راه اندازی می شود


بنیاد بین المللی استاد حمید سبزواری در سبزوار راه اندازی می شود معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مراحل تهیه و تدوین اساسنامه بنیاد بین المللی استاد حمید سبزواری به انجام رسیده و به زودی در زادگاه آن مرحوم راه اندازی می شود.
یوسف امینی در نشست ستاد برگزاری نخستین سالگرد ارتحال استاد حمید سبزواری در سبزوار افزود: هیأت امنای این بنیاد مشخص شده اند و مراحل اجرایی آن آغاز شده است.
وی با بیان اینکه برگزاری مراسم سالگرد مرحوم سبزواری از مهمترین برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ادامه داد: در روز برگزاری مراسم سالگرد ارتحال پوستر جشنواره سرودهای انقلابی رونمایی می شود.
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: استاد حمید سبزواری،‌ نقش به سزایی در شکوفایی شعر و سرودهای انقلاب اسلامی دارد و بنابراین باید در مراسم یادبود ایشان شاعران برجسته کشوری در شهرستان حضور یابند تا مراسم سالگرد ارتحال ایشان به نحو باشکوهی برگزار شود.ایرنا 102/
احمد برادران افزود: مسئولان شهرستان برای رفع دغدغه های خانواده این شاعر برجسته نسبت به ایجاد مجموعه فرهنگی و هنری و موزه آثار به نام این هنرمند تلاش کنند.
وی ادامه داد: در گذشته قرار بود تا شهرداری بخشی از مجموعه فرهنگی و هنری خانه آبشار را برای به نمایش گذاشتن آثار استاد سبزواری اختصاص دهد که به دلیل شرایط خاص، نوع معماری و پایین بودن سطح امنیتی بنا امکان ایجاد موزه در این محل فراهم نشد.
فرماندار سبزوار با بیان اینکه شهرداری امکان واگذاری بخشی از این بنا برای به نمایش گذاشتن آثار استاد سبزواری را دارد، گفت: موزه شهر سبزوار نیز برای ایجاد بخش تخصصی و نگهداری آثار استاد سبزواری از توانایی لازم برخوردار است.
وی افزود: موضوع احداث نمادی در محل مقبره ایشانی نیز از مطالبات خانواده مرحوم سبزواری است که انتظار می رود شهرداری تا فرا رسیدن مراسم سالگرد استاد سبزواری در روز 18خرداد این محل را برای برگزاری مراسم سالگرد آماده کند و نمادی در خور شان استاد سبزواری نیز در آن نصب شود.
برادران با اشاره به طرح ایجاد مرکز فرهنگی به نام استاد سبزواری در این شهرستان گفت: ایجاد مرکز باید دارای ساختاری منجسم و اجرایی باشد تا بتواند فعالیت های فرهنگی در شان استاد سبزواری انجام دهد.
حمید سبزواری شاعر معاصر که 'پدر شعر انقلاب' لقب گرفته، سحرگاه شنبه 22 خرداد 1395 در 91 سالگی در یکی از بیمارستان های تهران چشم از جهان فرو بست.
وی سراینده شعر معروف 'خمینی ای امام' است که در آیین استقبال از امام خمینی(ره) به کشور اجرا شد.
اشعار او همراه همیشگی روزهای دفاع مقدس بود.
سبزواری در سال 1304 در سبزوار متولد شد. او سرودن شعر را از 14 سالگی آغاز کرد.
از آثار حمید سبزواری می‌توان به 'دیوان اشعار'، 'کاروان سپیده'، 'یاد یاران'، 'سرود درد'، 'گزیده ادبیات معاصر' و 'سرود سپیده' اشاره کرد.ایرنا
102/ 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.