اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 خرداد 1396 / کد مطلب: 12386 / نظرات: 0


انتخابات الکترونیک خانه های مطبوعات آغاز شد


 نخستین انتخابات الکترونیک هیات مدیره خانه های مطبوعات از صبح چهارشنبه - 10 خرداد ماه - از طریق سامانه khanehmatbooat.ir آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، انتخابات خانه مطبوعات همزمان در ٢٠ استان صورت می گیرد و تا ساعت 16 روز چهارشنبه ادامه دارد.
براساس اعلام سامانه خانه مطبوعات، در مجموع دو هزار و ٢١٢ نفر که عضویت آنها توسط خانه های مطبوعات هر استان و با نظارت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها تایید شده، می توانند در انتخابات شرکت کنند.
همچنین براساس اعلام روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ٤٩١ نفر به عنوان نامزد انتخابات تایید شده اند که از این تعداد ٣٦٣ نفر برای عضویت در هیات مدیره و ١٢٨ نفر برای بازرسی نامزد شده اند.
اسامی و تصاویر نامزدهای انتخابات علاوه بر تعرفه های طراحی شده در سامانه خانه مطبوعات و قابل رویت برای هر عضو دارای حق رای، به صورت آنلاین روی سامانه قابل مشاهده است.
انتخابات در استان های خوزستان، همدان، هرمزگان و زنجان به دلیل به نصاب نرسیدن اعضا یا نامزدها، در مرحله دوم برگزار می شود.
همچنین انتخابات الکترونیکی در هشت استان تهران، مرکزی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان و گیلان به دلیل اینکه انتخابات آنها به تازگی برگزار شده، برگزار نمی شود.
طبق برنامه نتایج انتخابات هیات مدیره هر استان به تفکیک آرای منتخبان تا پایان امروز اعلام می شود.
ستاد مرکزی برگزاری انتخابات الکترونیک خانه های مطبوعات همچنین اعلام کرد: در نخستین ساعت رای گیری، 557 نفر در انتخابات شرکت کردند.
تا این لحظه بیشترین مشارکت در استانهای کرمان با 103 نفر، خراسان رضوی با 48 نفر و آذربایجان غربی با 38 نفر و کمترین میزان مشارکت در استانهای چهارمحال و بختیاری، یزد، ایلام و بوشهر است.
نخستین فرد رای دهنده نیز داود محمدی از استان قزوین است که ساعت 10 و یک دقیقه رای خود را ثبت کرده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.