اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 خرداد 1396 / کد مطلب: 12389 / نظرات: 0

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:


مدارس هیئت امنایی حق دریافت شهریه ندارند/لباس فرم اجباری نیست


مدارس هیئت امنایی حق دریافت شهریه ندارندلباس فرم اجباری نیست  مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مدارس هیئت امنایی مانند دیگر مدارس به صورت داوطلبانه و اختیاری می‌توانند از دانش‌آموزان هزینه دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که دغدغه همه خانواده هاست ،ثبت نام دانش آموزان در مدارس است که این مهم از ۲۰ خرداد در خراسان رضوی آغاز می شود.

وی افزود: در این راستا امسال نیز ستادهای ثبت نام در ادارات آموزش و پرورش استان ایجاد شده تا  فرآیندهای ثبت نام دانش آموزان در مدارس به صورت نظام مند دنبال شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: تنها هزینه کتاب‌های درسی و بیمه که مبلغ هفت هزار و ۵۰۰ تومان است از والدین دانش آموزان هنگام ثبت نام دریافت می شود ومدیران مدارس حق دریافت مبلغ دیگری را ندارند.

کاظمی  گفت: والدین دانش آموزان  می توانند شکایات خود از وضعیت ثبت نام مدارس را به صورت حضوری، کتبی، تلفنی و سامانه‌ای به آموزش و پرورش استان اعلام کنند تا رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های سال گذشته آموزش و پرورش مدارس هیئت امنایی بود بیان کرد: این مدارس به دلیل امنایی بودنحق دریافت هزینه از اولیاء  دانش آموزان را ندارند.

کاظمی با تاکید به اینکه فلسفه مدارس هیئت امنایی استفاده از ظرفیت‌های فکری، معنوی و مادی افرادی خارج از مجموعه این مدارس است افزود: این مدارس مانند دیگر مدارس به صورت داوطلبانه و اختیاری می‌توانند از دانش‌آموزان هزینه دریافت کنند.

وی در خصوص ثبت نام طرح سنجش سلامت نوآموزان نیز گفت: این طرح با هدف بررسی سلامت عمومی،شنوایی و بینایی سنجی دانش‌آموزان پایه اول از ۱۰ تا ۲۰ خرداد اجرایی می شود که متقاضیان در زمان مراجعه  به پایگاههای سنجس سلامت باید کارت واکسیناسیون و شناسنامه را همراه خود داشته باشند و هزینه ارائه خدمات  این بخش نیز ۲۰ هزار تومان تعیین شده  است.

وی با اشاره لباس‌های فرم دانش‌آموزان ابراز کرد: پوشیدن لباس فرم اجباری نیست بلکه  شایسته است دانش آموزان از لباس یک شکل استفاده نمایند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.