اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 12 آذر 1390 / کد مطلب: 1239 / نظرات: 0

دبیر شورای هیات های مذهبی سبزوار:


حدود یك هزار هیئت مذهبی در سبزوار و خوشاب فعال هستند


حدود یك هزار هیئت مذهبی در سبزوار و خوشاب فعال هستند
 دبیر شورای هیات های مذهبی سبزوار از فعالیت حدود یك هزار هیات مذهبی در این شهرستان و شهرستان خوشاب خبر داد و گفت: از این تعداد 300 هیات مذهبی ساماندهی شده و كد شناسایی دریافت كرده اند. 
  
' حسن موحدیان'  در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه حدود 170 هیات مذهبی دارای كد شناسایی در شهر سبزوار فعال هستند، افزود: در برخی از روستاها حدود دو تا سه هیئت مذهبی داریم كه برخی هنوز اقدام به دریافت كد شناسایی نكرده اند.

دبیر شورای هیات های مذهبی سبزوار با بیان اینكه هر هیات جمعیتی حدود 200 نفر را به خود جذب كرده گفت: هیات های مذهبی دارای پتانسیل بالا و خوبی در حوزه مسائل مذهبی و معنوی ، اجتماعی ، فرهنگی و ... هستند كه می توان از این پتانسیل به نفع جامعه بهره برداری كرد.

وی در همین راستا حمایت های مادی و معنوی بیشتر مسوولان شهرستان از این شورا و هیات های مذهبی شهرستان را مورد تاكید قرار داد و در عین حال از پشتیبانی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار تقدیر كرد.

موحدیان همچنین با اشاره به مراسم سوگواری هیات های مذهبی این شهرستان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در خیابان های مركزی شهر سبزوار اعلام كرد: امسال برای نخستین سال در روز تاسوعای حسینی حدود 20 تا 30 هیات مذهبی سبزوار در قالب یك هیات به صورت هماهنگ مراسم سینه زنی را برگزار می كنند.

وی گفت: این هیات سینه زنی در روز تاسوعا ،مراسم سوگواری خود را از چها راه رضوی سبزوار آغاز و پس از پیمودن میدان اسرار و چهار راه شهدا وارد مسجد جامع سبزوار شده و مراسم سخنرانی ، سینه زنی و اقامه نماز ظهر و عصر را در این محل دارد.

وی با اشاره به اینكه برگزاری مراسم سوگواری در قالب هیات های متعدد در روزهای تاسوعا و عاشورا و دیگر ایام سوگواری موجب تداخل صوت هیات ها و برخی ناهماهنگی های دیگر می شود،گفت: در سال های آینده شیوه سوگواری تعداد بیشتری از هیات ها در قالب یك هیئت با مداح و صوت واحد را گسترش خواهیم داد.

دبیر شورای هیات های مذهبی سبزوار از راه اندازی حدود 100 ایستگاه صلواتی (تكیه ) در سطح شهر سبزوار به مناسبت ایام محرم هم خبر داد.

هیات های مذهبی شهرستان تازه تاسیس خوشاب به دلیل عدم وجود اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی در حال حاضر در این شهرستان تحت پوشش شورای هیات های مذهبی سبزوار هستند
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.