اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 خرداد 1396 / کد مطلب: 12390 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


ارادت به امام(ره) و بی اعتنایی به مکتب سیاسی او با هم جمع نمی شوند


ارادت به امامره و بی اعتنایی به مکتب سیاسی او با هم جمع نمی شوند  امام جمعه سبزوار گفت: نمی توان از ارادت به حضرت امام خمینی(ره) دم زد ولی به شاخص های مکتب سیاسی ایشان بی اعتنا بود بلکه حرکت جامعه اسلامی باید بر اساس پیام ها و رهنمودهای آن حضرت باشد.
حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه افزود: مکتب سیاسی که امام راحل پایه گذاری کرد شاخص هایی دارد که در بیانات و وصیت آن حضرت منعکس شده است.
وی افزود: نسل جوان که دوران امام (ره) را درک نکرده باید با اهداف، انگیزه و شاخص های مطرح شده در وصیت نامه ایشان آشنا شوند تا دشمن نتواند آنان را منحرف کند.
امام جمعه سبزوار با برشمردن قسمتهایی ازمبانی مکتب سیاسی امام ( ره ) گفت: یکی از شاخص های مهم ، قرین بودن دین و سیاست و اداره امور کشور بر اساس ارزش ها و احکام اسلامی است.
وی افزود: اعتقاد به نقش مردم از دیگر شاخص هاست و البته امام روحیه شهامت و مقاومت مقابل استکبار را در کالبد ملت دمید.
حجت الاسلام مقیسه ادامه داد: شاخص دیگر مکتب سیاسی امام (ره) جایگاه ولایت فقیه در مهندسی نظام جمهوری اسلامی به عنوان دیده بان و نگهبانی از حرکت کلی نظام و پاسداری ارزشهای اسلامی و جلوگیری از انحراف بود.
وی افزود: عدالت اجتماعی نیز از مهمترین خطوط سیاسی امام (ره) بود که در سه قوه و نهادهای اداری باید مورد توجه قرار بگیرد.
حجت الاسلام مقیسه با گرامیداشت قیام 15 خرداد 42 نیز گفت: قیام 15 خرداد سرآغاز انقلاب اسلامی است که سه پایه اصلی آن امام، مردم و دین بودند .
وی با اشاره به اینکه امام (ره) دین و احکام اسلامی را در خطر می دید، افزود: ماهیت قیام 15 خرداد استقلال طلبی و قطع دست اجانب از کشور بود و بذر انقلاب اسلامی را در دلهای مردم کاشت .
امام جمعه سبزوار با اشاره به انتخابات گذشته گفت: برخی نامزدهای شوراهای اسلامی شهر نسبت به خرید و فروش رای اعتراض دارند که با وجود تائید سلامت انتخابات در شهرستان از هیات نظارت استان تقاضا می شود با تحقیقات میدانی این مسئله را بررسی کنند.ایرنا 102/



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.