اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 13 خرداد 1396 / کد مطلب: 12395 / نظرات: 0

یک استاد دانشگاه :


وصیت نامه امام خمینی (ره) یک متن فرا ملی است و تاریخ مصرف ندارد


وصیت نامه امام خمینی ره یک متن فرا ملی است و تاریخ مصرف ندارد
استاد جامعه شناسی سیاسی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: وصیت نامه امام یک متن فرا ملی و تاریخ مصرف ندارد  و در هر عصر و زمانی قابل استفاده است.

امین کوشکی در گفت‌‍وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، با بیان این مطلب اظهار کرد: در وصیت نامه  امام (ره) با یک متن معمولی روبرو نیستیم  و آن متنی که هر زمان که مطالعه شود گویا در همان زمان نوشته شده است و ملت ایران  برای پیشرفت باید همواره این سند بزرگ را مورد واکاوی عمیق و دقیق قرار دهد.

وی ادامه داد: در وصیت نامه ایشان در مقدمه اشاره ای به حدیث ثقلین دارند و اینکه همه همت غرب و ایادی منطقه ای آن بر این است که بین قرآن و اهل بیت جدایی ایجاد و خاصیت استکبار ستیزی آن را کاهش دهند

کوشکی خاطرنشان کرد: غرب در پی ترویج اسلام امریکایی هستند که هدف آن تامین منافع امریکا و رژیم صهیونیستی است و امروز  با حمایت های خود از گروهک های تروریستی و  صهیونیستی همچون داعش قصد دارند نام اسلام را در دنیا با خشونت و ترور هم  راستا نمایند. زیرا اسلام اصیل به فرموده امام(ره) می‌تواند «قلم سرخ بر ستمگری‌ها، چپاول‌ها، فساد و تجاوز بکشد.»

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره)ضمن اشاره به انقلاب اسلامی راه رشد و پیشرفت را در دو نکته می دانند که اول انگیزه الهی و دوم توجه به اهداف بزرگ انقلاب اسلامی است و بلافاصله به نکته مهمی اشاره می نمایند که امروزه تبدیل به یک معضل مهم در کشور شده است و آن تفرقه و اختلاف است.

این استاد جامعه شناسی سیاسی دانشگاه حکیم سبزواری افزود: اختلاف‌ها می‌تواند باعث استهلاک توان و انرژی مردم و مسئولین شود و همت آن‌ها را در رسیدن به آرمان‌های انقلاب تضعیف نماید.

کوشکی عنوان کرد: البته نگاه امام صرفا به داخل کشور نیست و اختلاف بین کشورهای اسلامی را نیز که توسط سردمداران غرب به این کشورها تزریق می شود را نیز مورد توجه قرار داده اند و معتقدند مستکبران جهان همیشه سعی نموده اند برای رسیدن به اهداف خود از سیاست تفرقه اندازی استفاده وافری ببرند.

وی افزود: از جمله نکاتی که امام (ره) در وصیت‌نامه خود مورد اشاره قرار داده‌اند موضوع اقتصاد است.

استاد جامعه شناسی سیاسی دانشگاه حکیم سبزواری تصریح کرد: امام (ره) در گام اول از دولت می خواهد قدر متخصصین خود را بداند و آنها را مورد تشویق مادی و معنوی قرار دهد و بدین ترتیب مانع فرار مغرها شود و سپس از دولت می خواهد از ورود کالاهای مصرفی که اقتصاد کشور را تهدید می نماید جلوگیری کند. زیرا باعث هدر رفت انرژی متخصصین می شود.

کوشکی اظهار کرد: امام(ره) در بخشی از وصیت‌نامه از مردم بالاخص جوانان می‌خواهد تجمل گرایی و مصرف گرایی را ولو با تحمل زحمت کنار بگذارند و این دو اصل بسیار مهم می‌تواند در پیشرفت کشور نقش جدی داشته باشد و از جمله اصول بسیار مهم اقتصاد مقاومتی است که امروز از طرف رهبر انقلاب مورد توجه جدی واقع شده است.

استاد جامعه شناسی سیاسی دانشگاه حکیم سبزواری افزود: همچنین امام(ره) در همین راستا در فرازهای آخر وصیت‌نامه به نکته مهمی اشاره می‌کند که باید در دستور کار همه دولت‌ها قرار گیرد و آن کوشش برای طبقات محروم است که از نظر ایشان خیر دنیا و آخرت در رسیدگی به حال محرومان است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.