اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 23 خرداد 1396 / کد مطلب: 12407 / نظرات: 0


11واحد صنایع تبدیلی در سبزوار دایر شد


11واحد صنایع تبدیلی در سبزوار دایر شد  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: 11 واحد صنایع تبدیلی با تلاش دستگاههای اجرایی و همراهی بخش خصوصی در یکسال گذشته در شهرک های صنعتی شماره یک و 2 این شهرستان دایر شد.
به گزارش ایرنا، احمد برادران روز سه شنبه در جریان بازدید از واحدهای صنعتی شهرک شماره 2 سبزوار افزود: توسعه صنایع تبدیلی از مهمترین زیر ساخت های اقتصاد مقاومتی و رونق اشتغال در شهرستان است که به عنوان حلقه مفقوده جلوگیری از خام فروشی در بخش کشاورزی محسوب می شود.
وی ادامه داد: صنایع تبدیلی فعال در شهرستان سبزوار شامل تولید خوراک دام، لبنیات، فرآوری پسته و نظیرآن است که زمینه اشتغال حدود 500 نفر در شهرستان را فراهم کرده است.
برادران اظهار کرد: سبزوار از ظرفیت های مناسب و مطلوبی در زمینه کشت گیاهان دارویی، پسته، کلزا، پنبه ونظیر آن برخوردار است و با ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری این محصولات می توان زمینه اشتغال برای جوانان و فعالان این عرصه را فراهم کرد.
وی اضافه کرد: دولت بر اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی، بستر سازی برای حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری در عرصه اشتغال با ایجاد صنایع تبدیلی تاکید دارد.
برادران با بیان اینکه امروز زیر ساخت های لازم برای حضور سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی شماره یک و 2 سبزوار فراهم شده است، گفت: سیاست دولت بر استقرار واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی است و در همین راستا تلاش شد تا در سه سال گذشته تمام زیر ساخت های مورد نیاز برای استقرار واحدهای صنعتی و حضور سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی سبزوار فراهم شود.
برادران ادامه داد: تاکنون 30 میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت های شهرک صنعتی سبزوار توسط دولت سرمایه گذاری شده است که فرصتی مهم برای حضور سرمایه گذاران محسوب می شود.
فرماندار سبزوار عنوان کرد: امسال از محل اعتبارات تملک و دارایی هشت میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت های شهرک های صنعتی شماره یک و 2 این شهرستان اختصاص یافت و همچنین به سه واحد صنعتی دارای مشکلات مالی 15 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
برادران عنوان کرد: با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان مجوز راه اندازی و احداث 2 ناحیه صنعتی در بخش های روداب و ششتمد سبزوار و نخستین شهرک تخصصی سنگ و چوب غرب خراسان رضوی در سبزوار اخذ شد که در مرحله واگذاری زمین است.
وی اظهار کرد: حدود 65 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی شماره یک و 2 سبزوار مستقر هستند که بیش از یک هزار و 500 نفر در این واحد ها اشتغال دارند.
فرماندار سبزوار در خصوص فعالیت دفتر سرمایه گذاری در شهرستان ادامه داد: این دفتر حلقه اتصال بین ادارات و سرمایه گذاران است و زمینه مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح های مختلف اشتغالزایی را فراهم می کند.
برادران افزود: در راستای تحقق اشتغال پایدار در شهرستان بسته های ویژه حمایتی از فعالان اقتصادی تدوین شد که شامل حمایت از صنعتگران، کشاورزان، طرح های گردشگری و تعاونی های روستایی می شود.
او اظهارکرد: در این بسته حمایتی مالیات شهرک های صنعتی، تعاونی های روستایی، شرکت های دانش بنیان بین سه تا پنج درصد کسر می شود.
وی با بیان اینکه بخشی از جرائم ناشی از معوقات بانکی فعالان اقتصادی توسط بانک ها بخشیده می شود، ادامه داد: همچنین بین 2 تا سه درصد از سود تسهیلات پرداختی به فعالان اقتصادی توسط دولت پرداخت می شود.
فرماندار سبزوار از 2 واحد تولید خوراک دام، یک واحد تولید لبنیات و یک واحد قطعه سازی بازدید کرد.
حدود 260 واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال 6 هزار نفر در شهرستان سبزوار فعال است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.