اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 31 خرداد 1396 / کد مطلب: 12428 / نظرات: 0


آب لوله‌کشی ۵۶ روستا در خوشاب تمام شاخص‌های کیفیت را دارد


آب لوله‌کشی ۵۶ روستا در خوشاب تمام شاخص‌های کیفیت را دارد مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: از ۵۷ روستای شهرستان خوشاب آب لوله‌کشی ۵۶ عدد از آنها تمام شاخص‌های کیفیت را دارد.

محمد دانشگر اظهار داشت: به علت نبود منابع آبی باکیفیت در روستای دولت آباد هم اکنون آب لوله‌کشی و آب شرب این روستاها با استفاده از تانکر سیار و مخازن تعبیه شده در روستا تأمین می‌شود و کیفیت آن به طور مستمر مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: همچنین شبکه توزیع آب شرب روستای حسین آباد در سال گذشته نوسازی و تعویض شده و آب شرب مردم روستای کریم آباد هم از منابع آب رشتخوار تأمین می‌شود که در این زمینه کمبودی وجود ندارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در روستای عباس آباد کیفیت شیمیایی و میکروبی آب کاملا مورد آزمایش قرار گرفته و تمام شاخص‌های مورد نظر را دارا است.

دانشگر با بیان اینکه هم اکنون 57 روستا در شهرستان خوشاب زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد آب شرب 56 روستا تمام شاخص‌های مورد نیاز را دارند و تنها آب لوله‌کشی یک روستا کیفیت‌های لازم را ندارد که از آن برای مصارف بهداشتی استفاده می‌شود.

وی تأکید کرد: آب شرب مردم این روستا توسط یک دستگاه آب شیرین کن که اداره آب و فاضلاب روستایی خوشاب آن را نصب کرده تأمین می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی تصریح کرد: موضوعی که باید مد نظر داشت این است که کیفیت آب تولیدی برای مصرف روستاییان خط قرمز وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی و برای این امر تمام اقدامات مورد نیاز از جمله آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی به صورت مستمر انجام می‌شود.تسنیم



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.