اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 4 تير 1396 / کد مطلب: 12449 / نظرات: 0


80درصد اتوبوسهای شهری سبزوار فرسوده است


80درصد اتوبوسهای شهری سبزوار فرسوده است مدیرعامل سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری سبزوار گفت: 80 درصد از 72 دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوسرانی این شهر فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد.
حسین دولت آبادی میانگین عمر ناوگان اتوبوسهای شهری سبزوار را بیشتر از 10 سال ذکر و بیان کرد: ظرف هشت سال گذشته هیچ نوسازی در ناوگان اتوبوسرانی این شهر صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: اتوبوسهای فرسوده شهری موجب آلودگی هوا و صوتی می‌شوند و نوسازی آن برای رفاه حال شهروندان ضروری است. جهت کاهش هزینه های سازمان 40 درصد از خطوط شهری به بخش خصوصی واگذار شد که رضایت مندی شهروندان را فراهم کرده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری سبزوار افزود: 14 خط شهری اتوبوس واحد در این شهر فعال است. مسافت خطوط در رفت و برگشت و بر اساس تعداد اتوبوس در آن بین 20 تا 130 کیلومتر می باشد.
وی ادامه داد: هر خط بنا به موقعیت مکانی استعداد 2 تا 13 اتوبوس را دارد و میانگین سرفاصله زمانی رسیدن اتوبوس به ایستگاهها در خطوط شهری از 15 دقیقه تا 25 دقیقه است.
دولت آبادی گفت: از حدود 150 ایستگاه شهری 40 ایستگاه به سایبان مجهز است و همچنین 70 درصد از ناوگان اتوبوسرانی این شهر مجهز به کولر و سامانه گرمایشی می باشد. بطور میانگین روزانه حدود 28 هزار شهروند سبزواری توسط ناوگان عمومی اتوبوسرانی در نقاط مختلف شهر و حومه جا به جا می شوند.ایرنا 102/



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.