اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 21 تير 1396 / کد مطلب: 12480 / نظرات: 0


همایش استانی نقش نهادها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سبزوار برگزار شد


همایش استانی نقش نهادها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در محورهای همایش عفاف و حجاب، حجاب، فلسفه و اهداف ، عفاف و حجاب و مسئولیت همگانی ، سازمانها و نهادها، نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در مركز آموزشي ، رفاهي فرهنگیان سبزوار برگزار شد‎.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با اشاره به افزایش 15 درصدی سمن حوزه زنان تا پایان سال 96 گفت: هم اکنون 185 سمن در حوزه خانواده و مسائل زنان در خراسان رضوی فعال هستند‎.

زهرا فرشته حسین ‌زاده سلجوقی در همایش استانی نقش نهادها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سبزوار افزود: فعالیت بانوان در سمن ها نقش موثری در افزایش آگاهی و سرمایه گذاری اجتماعی دارد‎.

وی با اشاره به اینکه رعایت عفاف و حجاب مجوز ورود به فعالیت های اجتماعی بانوان است، ادامه داد: حفظ حجاب سبب پیوند خانواده و استحکام جامعه می شود‎.

حسین ‌زاده سلجوقی گفت: در برنامه ششم توسعه به تحقق عدالت جنسی توجه شده و موارد و قوانینی که زنان از تبعیض رنج می برند تعدیل می شود‎.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال اجرای طرح ملی تاب آوری اجتماعی، مدل اجتماعی اقتصاد مقاومتی است‎.

وی ادامه داد: 60 درصد کاربران رسانه ها و فضای مجازی زنان هستند که با ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف از طریق این شبکه ها می توان با هزینه ناشی از صرفه جویی فعالیت زنان خانوار به رشد اقتصادی کشور کمک کرد‎.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز با گرامیداشت روز عفاف و حجاب گفت: همایش استانی عفاف و حجاب در راستای ترویج و تحکیم ارزشهای دینی بین جامعه دانش آموزی است‎.

دكتر علی منصوریان افزود: یکی از اهداف و برنامه های آموزش و پرورش ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تقویت ارزشها اسلامی بین نسل جوان است‎ .

وی ادامه داد: 320 مقاله با موضوع عفاف و حجاب از سوی همکاران فرهنگی به دبیرخانه این همایش استانی در سبزوار ارسال شد که پس از داوری 80 مقاله برگزیده شد‎.

منصوریان گفت: در بخش عکس با موضوع عفاف و حجاب نیز 50 عکس از سوی دانش آموزان دختر سراسر استان به این همایش ارسال شد‎.

معاون مدير كل و مدير آموزش و پرورش سبزوار گفت: ترویج عفاف و حجاب میان دانش آموزان نیازمند عزم همگانی است‎.

حسن محرابی افزود: رعایت حجاب از سوی مروجان این مسئله بعنوان الگوههای رفتاری در اجتماع نقش موثری در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دارد‎.

وی با اشاره به نقش مثبت یکسان سازی لباس مدارس در نهادینه کردن فرهنگ حجاب ادامه داد: از 52 هزار دانش آموز این شهرستان، 47 هزار دانش آموز پوشش یکسانی دارند‎.

وی گفت: همچنین دوخت این لباس ها در گارگاهها ی خیاطی شهرستان صورت می گیرد که این عامل در توسعه اشتغال شهرستان موثر است‎ .

در حاشیه این همایش ، نمایشگاه عفاف و حجاب با رویکرد ارتقای فرهنگ حجاب بین بانوان و حمایت از کالا و تولیدات داخلی بر پا شد‎.

این پایان این همایش از تعدادی از بانوان فعال در حوزه عفاف حجاب تقدیر شد‎.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.