اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 تير 1396 / کد مطلب: 12490 / نظرات: 0


افزایش سه برابری اعتبار مناسب‌ سازی محیط برای معلولان در خراسان رضوی


افزایش سه برابری اعتبار مناسب‌ سازی محیط برای معلولان در خراسان رضوی  معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: امسال 13 میلیارد ریال اعتبار برای مناسب ‌سازی محیط زندگی شامل منزل و خودرو معلولان این استان تخصیص یافت که نسبت به پارسال سه برابر افزایش دارد.
مسعود فیروزی روز یکشنبه در همایش مناسب سازی مبلمان شهری و روستایی برای افراد دارای معلولیت در سبزوار مناسب سازی منزل معلولان را در توانمندسازی آنها بسیار موثر عنوان و بیان کرد: ظرف سه ماه نخست امسال سه میلیارد و700 میلیون ریال در این مورد هزینه شد.
وی افزود: پارسال با همکاری دستگاههای اجرایی و مسئولان، خراسان رضوی از رتبه 30 کشوری به رتبه دوم مناسب سازی محیط برای معلولان ارتقا یافت.ایجاد حس و روحیه مطالبه گری در افراد معلول و انتقال مطالبه گری از سطح توانجویان به مسئولان از مهمترین علل بهبود مناسب سازی محیط است.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین اطلاع رسانی، برگزاری جلسات، افزایش اعتبارات بهزیستی در بخش مناسب ‌سازی منزل و خودرو معلولان و ایجاد کارگروه مبلمان شهری در این زمینه دیگر عوامل بهبود فضاسازی معلولان در استان بوده اند.
وی گفت: امروز مناسب سازی از درون منزل معلولان شروع می شود و مترقی ترین توانبخشی حضور افراد کم توان در عرصه اجتماعی است. با این وجود 90 درصد اماکن مذهبی مشهد شرایط استفاده را برای افراد معلول و ناتوان ندارند لذا باید با گسترش و مناسب سازی امکانات حمل و نقل، مبلمان شهری، فضاهای عمومی و فرهنگی زمینه استفاده از فرصتهای برابر را برای افراد معلول فراهم کرد.
رئیس اداره بهزیستی سبزوار نیز در این نشست گفت: در راستای پیشگیری و اقدامات توانبخشی 150 مرکز با مجوز اداره بهزیستی و 15 مرکز حوزه توانبخشی در شهرستان سبزوار ارائه خدمات مراقبتی و آموزشی از مددجویان را بر عهده دارند.
مرضیه کسرائی فر با اشاره به اینکه هزار خانواده دارای معلول در سبزوار فاقد مسکن مناسب هستند افزود: امسال 20 واحد مسکن برای خانواده های دارای 2 معلول به بهره برداری می رسد.
همچنین امروز مرکز آموزش توانبخشی اوتیسم سبزوار برای گروه سنی 2 تا 18 سال با گنجایش 15 نفر در ساختمانی اجاره ای در این شهر بهره برداری شد.
استان خراسان رضوی با شناسایی و تشکیل پرونده برای 97 هزار معلول بعد از تهران رتبه دوم کشور را به لحاظ شمار معلولان زیر پوشش بهزیستی دارند102/.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.