اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 تير 1396 / کد مطلب: 12495 / نظرات: 0

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی


افزایش 2،5 برابری اعتبارات اشتغالزایی بهزیستی


افزایش 25 برابری اعتبارات اشتغالزایی بهزیستی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: امسال 500 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال مددجویان بهزیستی خراسان تخصیص یافت که نسبت به سال گذشته 2،5 برابر رشد دارد.    
حمیدرضا پوریوسف در حاشیه بهره برداری مرکز جامع خدمات بهزیستی و سه طرح خدماتی و عمرانی شهرستان خوشاب افزود: با استفاده از این تسهیلات برای 3 هزار و 707 نفر اشتغال هدفگذاری شده است.
وی ادامه داد: توانمندسازی دهک ‌های پایین جامعه، ایجاد فرصت های برابر و توانبخشی حرفه‌ای و اجتماعی از اهداف اداره بهزیستی است.
پور یوسف گفت: پارسال 217 مسکن برای خانواده های بیش از 2 معلول تحویل داده شد و 350 مسکن نیز در دست ساخت است که امسال به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: ساخت مسکن مددجویان در نقاط شهری 200 میلیون ریال و نقاط روستایی 180 میلیون ریال است که هزینه آن با کمک دولت، بهزیستی، خیرین و بنیاد مسکن تامین می شود.
پوریوسف با اشاره به در خواست مسئولان شهرستان خوشاب درباره راه اندازی اورژانس اجتماعی در این شهرستان گفت: اولویت استقرار این مرکز در نقاط شهری بالای 50 هزار جمعیت است.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون 11 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستانهای استان فعال است که تلاش می شود در سال 96 این تعداد به 20 مرکز ارتقا یابد.
وی افزود: مرکز جامع خدمات بهزیستی شهرستان خوشاب به عنوان اولین مرکز 'سی.بی.آر' شهری خراسان رضوی در ارائه خدمات توانبخشی به معلولان و کاهش آسیب پذیری به بهره برداری رسید.
پوریوسف با بیان اینکه طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه موسوم به 'سی.بی.آر' در تمامی روستاهای استان اجرا شده است، افزود: امسال این طرح در مناطق شهری استان راه انداری می شود.
رئیس اداره بهزیستی خوشاب نیز گفت: مرکز جامع خدمات بهزیستی این شهرستان در زمینه پیشگیری اجتماع محور، توسعه محلی، توسعه مشارکت های غیر دولتی و بهره مندی از دانش محلی فعالیت می کند.
رضا یوسفی با اشاره به راه اندازی مرکز سلامت روان محلی خوشاب افزود: این مرکز نیز در زمینه ارتقاء سلامت روانی و جسمی در محلات و پیشگیری از معلولیت فعال است.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی یک موسسه خیریه توانبخشی و پیشگیری در این شهرستان گفت: این مرکز در زمینه کار درمانی و گفتار درمانی به افراد ارائه خدمت می کند که با راه اندازی آن از مراجعه شهروندان به شهرهای مجاور جلوگیری می شود.
یوسفی ادامه داد: یک واحد مسکن ویژه خانواده دارای دو معلول با 150 میلیون ریال تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و 80 میلیون ریال تسهیلات بهزیستی به بهره برداری رسید.
سلطان آباد مرکز شهرستان 38 هزار نفری خوشاب در فاصله 197 کیلومتری غرب مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از دو بخش مرکزی و مشکان دارای 70 روستا است. 32 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. خوشاب که پیشتر یکی از بخشهای شهرستان سبزوار بود در چارچوب تقسیمات کشوری مهر ماه 1389 به شهرستان ارتقاء یافت.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی
102/




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.