اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 4 مرداد 1396 / کد مطلب: 12511 / نظرات: 0

نماینده مردم سبزوار در مجلس:


ایجاد تنش بین ایران و همسایگان دسیسه آمریکا است


ایجاد تنش بین ایران و همسایگان دسیسه آمریکا است  نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تنش و اختلاف بین ایران و همسایگان از دسیسه های آمریکا، عربستان و رژیم صیهونیستی است.
رمضانعلی سبحانی فر روز چهارشنبه در نشست شورای اداری جوین افزود: در چند روز اخیر مسئولان سیاسی کویت اظهار نظرهایی در مسائل مختلف مطرح کردند که نشانگر دسیسه جدید آمریکا در منطقه است.
وی ادامه داد: ایران از گذشته روابط حسنه و مناسبی با کشور کویت دارد. در حمله عراق به کویت این جمهوری اسلامی بود که کنار کویت قرار گرفت و از مردم آن کشور حمایت کرد. البته این دسیسه ها نمی تواند تنشی بین روابط ایران و کویت ایجاد کند و انتظار می رود مسئولان کویتی با کاهش تنشها پاسخ قاطعی به این دسیسه ها بدهند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقبال کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری خارجی در ایران نیز گفت: قرارداد توتال نشان داد دیوار تحریمهای هسته ای شکسته و اروپا هم توجهی به تحریمهای آمریکایی ندارد.
وی افزود: در کنار شرکت توتال، شرکت گاز فروم روسیه نیز برای سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران حضور پیدا کرده اند که این موضوع نشانگر همدلی مسئولان 2 کشور برای شکستن تحریمها است.
سبحانی فر ادامه داد: امید است دولت دوازدهم با معرفی وزیرانی کارآمد در دوره جدید همچون دوره گذشته زمینه را برای رشد بیش از پیش کشور در عرصه های مختلف فراهم کند.
وی در ادامه به پیگیری حل مشکلات شهرستان جوین در زمینه صنعت، کشاورزی و امور زیربنایی اشاره و بیان کرد: مجوز آسفالت 17 کیلومتر از محور سبزوار - رحمت آباد به خوشاب اخذ شد. 10 میلیارد ریال ریال برای تکمیل هفت کیلومتر از این طرح اختصاص یافت. با بهره برداری آن زمینه برای تردد زائران و مسافران از استانهای شمالی به مشهد از این محور تسهیل می شود.

* بهره مندی 26 روستا از مزایای شبکه گازرسانی
فرماندار جوین هم در این نشست گفت: 26 روستای دارای بیش از 100 خانوار جمعیت در این شهرستان با جمعیت 22 هزار و 796 نفر از مزایای شبکه سراسری گازرسانی بهره مند هستند.
حسین جمشیدی افزود: طرح گازرسانی به 14 روستای این شهرستان با جمعیت 13 هزار و 709 نفر نیز در حال اجراست که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح میزان برخورداری جمعیت روستایی جوین از گازرسانی از 56 درصد به 92 درصد افزایش می یابد. طرح گازرسانی به این روستاها همزمان با اجرای طرح احداث خط لوله 30 اینچ گاز سبزوار - جوین - خراسان شمالی انجام می شود.
فرماندار جوین گفت: طرح احداث این خط لوله و گازرسانی به روستاهای شهرستان با اعتبار هزار و 500 میلیارد ریال در حال اجراست که تاکنون 50 درصد آن تکمیل شده است. با تکمیل این طرح تا پایان امسال زمینه برای آغاز فعالیت کارخانه پارس فولاد سبزوار نیز فراهم می شود.
وی افزود: 9 روستا با جمعیت سه هزار و 850 نفر در نواحی کوهستانی جوین از مزایای شبکه گازرسانی بهره مند نیستند که در سال آینده طرح گازرسانی به این روستاها نیز اجرا می شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.