اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 مرداد 1396 / کد مطلب: 12519 / نظرات: 0

با حضور مسئولان استانی و محلی :


افتتاح کانون بسیج رسانه غرب خراسان رضوی در سبزوار


افتتاح کانون بسیج رسانه غرب خراسان رضوی در سبزوار
 فعالیت کانون تخصصی بسیج رسانه در غرب خراسان روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور فرماندهان سپاه و مدیران محلی در سبزوار آغاز شد.
افتتاح کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی در سبزوار در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار، اتفاق خجسته ای بود که می تواند ثمرات و برکات فراوانی برای جامعه خبری سبزوار داشته باشد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه این رویداد مهم امروز در برخی سایت ها و خبرگزاری های کشور درج شده است که از آن میان گزارش های ایرنا، فارس و باشگاه خبرنگاران در ادامه این مطلب درج می شود:
 
کانون تخصصی بسیج رسانه در غرب خراسان رضوی فعال شد
 
   فعالیت کانون تخصصی بسیج رسانه در غرب خراسان روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور فرماندهان سپاه و مدیران محلی در سبزوار آغاز شد.
 
جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) در بسیج اقشار در این مراسم گفت: امروز که دشمن در پی تحریف شخصیت و اندیشه امام(ره) و آرمانها انقلاب است رسالت اصلی رسانه ها بیان حقیقت و مقابله با جنگ نرم دشمن می باشد.
 
سرهنگ پاسدار یحیی سالاری افزود: بسیج رسانه باید با ترسیم افقهای جدید، نگاه تخصصی و تفکر بسیجی از طریق روشنگری به شبهات دشمنان پاسخ دهد.
 
وی ادامه داد: با احیا تفکر و تمدن نوین اسلامی هویت انقلاب اسلامی در با جنگ رسانه ای غرب حفظ می شود. جنگ نرم بر اثر غفلتها حاصل شد تا فکرها، اعتقادات، مدیریت رفتارها و احساس مسئولان از طریق استحاله و شبیخون فرهنگی تغییر کند.
 
او گفت: دشمن با جنگ ترکیبی در حوزه های فرهنگی و اقتصادی قصد فتح سنگرهای انقلاب را دارد. برخی نهادها به بهانه تعامل با دنیا و بی توجهی به ارزشهای فرهنگی مسیر دشمن را در جنگ نرم هموار می کنند.
 
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تقویت و ترویج رسانه های تراز انقلاب، کادرسازی نیروهای مجرب و رشد نیروهای انسانی مورد توجه سازمان بسیج رسانه قرار دارد.
 
عباس محمدیان افزود: قدرت رسانه باید به باور مدیریتی تبدیل شود. مطالبه گری به حق از مسئولان در راستای خدمت به مردم و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی از اهداف بسیج رسانه است. 
 
وی تقویت جبهه رسانه ای در سطح خراسان رضوی را از برنامه های کانونهای بسیج رسانه ذکر و بیان کرد: تلاش شده با ایجاد زیرساختهای لازم شرایط دفاع از حقوق خبرنگاران فراهم شود. 10 کانون بسیج رسانه در شهرستانهای خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند و 37 درصد از خبرنگاران این استان در این سازمان عضو شدند.
 
فرمانده سپاه سبزوار نیز در این مراسم گفت: دشمن درصدد تضعیف هویت فرهنگی، تاریخی و اعتقادی جوانان کشور است لذا رسالت اصلی رسانه ها مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است.
 
سرهنگ پاسدار امین الله مظلوم افزود: رسانه ها با انعکاس واقعیتها، کشف حقیقت و بیان خدمات انقلاب اسلامی ضمن روشنگری نسل جوان پاسخ شبهات دشمن را بدهند.
در این مراسم محمد مهرنیا به عنوان مدیر کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان معرفی شد.
 
منبع: ایرنا
 
 
جانشین فرماندهی سپاه امام رضا (ع) در اقشار بسیج:
تعامل با دنیا پسندیده است اما نباید سبب ذلت ملت ایران اسلامی شود/ لزوم نقش‌آفرینی سازمان بسیج رسانه در موضوع فضای مجازی
 
جانشین فرماندهی سپاه امام رضا (ع) در اقشار بسیج با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی سازمان بسیج رسانه در موضوع فضای مجازی، گفت: امیدوارم این سازمان در موضوع رفع آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی آتش به اختیار عمل کند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، یحیی سالاری ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی نخستین کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی در سبزوار اظهار داشت: بسیج و تفکر بسیجی در تمامی سنگرهای خدمت به‌نظام جمهوری اسلامی نقش مهمی درزمینه سازی ظهور امام زمان (عج) دارد.
 
وی با اشاره به اهمیت پیروزی انقلاب اسلامی در احیای اسلام ناب محمدی (ص)، افزود: طی ایام شکوفایی انقلاب اسلامی به‌واسطه حضور پرشور مردم احیای تفکر و تمدن نوین اسلامی را به دنبال داشته است و در شرایط کنونی توجه به این مفاهیم باید به‌عنوان وظیفه اساسی موردتوجه قرار گیرد.
 
جانشین فرماندهی سپاه امام رضا (ع) در اقشار بسیج بابیان اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی با ایجاد جنگ نرم تحریف مبانی انقلاب اسلامی را هدف گرفته است، بیان کرد: بی‌توجهی دستگاه‌های فرهنگی کشور در مقابل تهاجم‌های فرهنگی غرب به‌خوبی احساس می‌شود.
 
سالاری بابیان اینکه برخی به بهانه برقراری ارتباط با دنیا ارزش‌های اسلامی را فراموش کرده‌اند، گفت: هم‌اکنون جنگ نرم در نظام جمهوری اسلامی به دلیل غفلت مسوولان به وجود آمده است.
 
وی ادامه داد: تعامل با دنیا پسندیده است، اما نباید سبب ذلت ملت ایران اسلامی شود.
 
جانشین فرماندهی سپاه امام رضا (ع)  با اشاره به ضربه‌های جنگ نرم به اعتقادات و باورهای مردم، افزود: اتحاد و وحدت مسلمانان مهم‌ترین عامل مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام ناب محمدی (ص) است.
 
وی در اقشار بسیج مهم‌ترین هدف دشمن در ایجاد تحریم‌های علیه جمهوری اسلامی را تغییر رفتار مردم به سمت اسلام آمریکایی دانست و تصریح کرد: امروز مهم‌ترین جنگ در دنیا، جنگ نرم درزمینه موضوعات فرهنگی و اقتصادی است، با توجه به تولیدات داخلی می‌توان در مقابله هجمه‌های دشمن ایستادگی کرد.
 
سالاری بابیان اینکه طبق فرمایشات امام خمینی (ره) نباید بگذاریم انقلاب اسلامی به دست نااهلان سپرده شود، گفت: متأسفانه برخی در نظام جمهوری اسلامی خواسته‌های دشمن را دنبال می‌کنند.
 
وی با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی سازمان بسیج رسانه در موضوع فضای مجازی، یادآور شد: امیدواریم این سازمان در موضوع رفع آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی آتش به اختیار عمل کند.

منبع: خبرگزاری فارس

 

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی:

مطالبات مردمی باید از مسوولان در راستای پیشرفت و توسعه سبزوار درخواست شود

 
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی فعالیت حدود 100 رسانه در غرب خراسان رضوی را پتانسیل ارزشمندی دانست و گفت: با فعالیت این تعداد رسانه مطالبات مردمی باید از مسوولان در راستای پیشرفت و توسعه سبزوار درخواست شود.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، عباس محمدیان ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی نخستین کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی بابیان اینکه سبزوار به دومین قطب رسانه خراسان رضوی تبدیل‌شده است، اظهار داشت: جریان سازی، کادر سازی و آموزش نیروهای مجرب یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان بسیج رسانه است.
 
وی فعالیت حدود 100 رسانه در غرب خراسان رضوی را پتانسیل ارزشمندی دانست و افزود: با فعالیت این تعداد رسانه مطالبات مردمی باید از مسوولان در راستای پیشرفت و توسعه منطقه درخواست شود.
 
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به لزوم پیگیری مشکلات اصحاب رسانه، بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باهدف ارائه خدمات به اصحاب رسانه، خانه مطبوعات را راه‌اندازی کرده است که متأسفانه به دلیل ایجاد محدود فقط سه نفر از استان خراسان رضوی در خانه مطبوعات وزارت ارشاد  ثبت‌نام کرده‌اند.
 
محمدیان فعالیت سازمان بسیج رسانه را فراجناحی عنوان کرد و گفت: خط قرمز این سازمان ارزش‌های انقلاب اسلامی، رهبری و شهدا است.
 
وی یادآور شد: از ابتدای فعالیت کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی، حدود 80 فعال رسانه‌ای عضو شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این تعداد به 250 نفر افزایش یابد.
 
گفتنی است؛ در این مراسم 20 میلیون ریال از سوی شهرداری سبزوار برای تجهیز امکانات کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی اختصاص یافت.
 
منبع: خبرگزاری فارس
 
 
 
جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع)؛
اولویت بسیج رسانه مقابله با جنگ نرم دشمن
 
مقابله با جنگ نرم دشمن که شامل تهاجم فرهنگی و اقتصادی است یکی از اولویت‌های بسیج رسانه است
اولویت بسیج رسانه مقابله با جنگ نرم دشمنبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ سرهنگ یحیی سالاری جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) در مراسم افتتاح کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی در سبزوار گفت: مقابله با جنگ نرم دشمن که شامل تهاجم فرهنگی و اقتصادی است یکی از اولویت‌های بسیج رسانه است موضوعی که بی توجهی به آن در سال‌های گذشته خسارت‌هایی را متوجه انقلاب و ارزش‌های ان از سوی دشمن نمود.
 
وی افزود: جنگ نرم باور‌ها و ارزش‌ها و مدیریت احساسات و رفتار‌ها را هدف خود قرار داده و کار سختی را پیش روی ما گذاشته و بسیج رسانه تجمیع انگیزه‌های معنوی و حرکت در مسیر آرمان‌های الهی که راهی روشن و سعادتمند می‌باشد.
 
جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) حمایت از فعالیت‌های فرهنگی را کاری ارزشمند و مورد تاکید بسیج رسانه دانست و گفت: جدای از نقد که باید منصفانه باشد رسانه باید فعالیت‌های مسئولان و برنامه‌ها را رصد کند و از استکبار ستیزی و مقابله با ظلم هراس نداشته باشد.
 
عباس محمدیان رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی نیز با بیان اینکه کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی به مرکزیت سبزوار دهمین کانون تخصصی بسیج رسانه در استان است گفت: این کانون بزرگترین کانون تخصصی است که با توجه به ظرفیت‌های موجود دومین قطب رسانه‌ای استان محسوب می‌شود.
 
وی با بیان اینکه ۲۵۰ فعال رسانه‌ای در منطقه غرب سبزوار شامل شهرستان‌های سبزوار / جوین / جغتای / خوشاب / داورزن وجود دارد گفت: در نخستین فراخوان حدود ۸۰ نفر از فعالان رسانه‌ای جذب این کانون شده اند و برنامه‌های پیش روی این کانون بزودی وارد فاز اجرایی می‌شود.
 
در این مراسم آقای محمد مهرنیا پیشکسوت عرصه خبرگزاری ایرنا در سبزوار به عنوان مدیر کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی انتخاب شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مهرنیا با مدرک فوق لیسانس معارف اسلامی و حقوق  در حال حاضر مدیر مسئول نشریه استانی ندای سربداران می باشد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.