اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 5 شهريور 1396 / کد مطلب: 12536 / نظرات: 1

فرماندار ویژه سبزوار:


سرمایه گذاری خارجی 600 میلیارد ریالی در سبزوار


سرمایه گذاری خارجی 600 میلیارد ریالی در سبزوار معاون استاندار و  فرماندار ویژه سبزوار گفت: مجوز تاسیس نخستین کارخانه سیلیکو منگنز با سرمایه گذاری 600 میلیارد ریالی و همکاری سرمایه گذار چینی در این شهرستان صادر شد.
احمد برادران در جمع خبرنگاران افزود: ظرفیت تولید این کارخانه روزانه 80 تن سیلیکو منگنز است که زمینه اشتغال 150 نفر را بطور مستقیم ایجاد می کند.
وی ادامه داد: فرآیند واگذاری طرح تکمیل شده و در مرحله جانمایی است. استخراج مواد معدنی بخشی از محصول تولیدی این کارخانه است که در صنایع فولاد و فلزات داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.
فرماندار سبزوار گفت: فعالیت سرمایه گذاران خارجی از نتایج پسابرجام است. با راه اندازی این کارخانه زمینه جذب بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سبزوار فراهم می شود.
وی افزود: دفتر سرمایه‌ گذاری سبزوار به عنوان نخستین شهر در خراسان رضوی فعال شد که در معرفی قابلیتها، ظرفیتهای اقتصادی، صنعتی، معدنی و تسهیل و روانسازی فرایندهای صدور مجوز و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی موثر است.
برادران ادامه داد: ظرف سه سال اخیر زیرساختها و بستر سرمایه گذاری در شهرستان سبزوار فراهم و مجوز 2 ناحیه صنعتی در بخشهای روداب و ششتمد نیز صادر شد که در مرحله جانمایی هستند.
وی به خدمات دولت یازدهم در حوزه روستای نیز اشاره و بیان کرد: هم اکنون 94 درصد جمعیت روستایی سبزوار از آب آشامیدنی سالم و استاندارد برخوردارند و بیش از 55 درصد جمعیت روستایی به شبکه گازرسانی دسترسی دارند.
فرماندار سبزوار گفت: همچنین به منظور کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و مدیریت منابع آبی 97 درصد چاههای کشاورزی این شهرستان هوشمند شده اند. اکنون مالکان چاهها دارای کارت هوشمند سالانه هستند که با شارژ آن در طول سال از آب چاه استفاده می کنند.
وی افزود: طرح ترسیب کربن نیز در بخش روداب با هدف تثبیت شنهای روان، حفظ پوشش گیاهی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از افزایش مهاجرت روستائیان در حال اجرا است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.