اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 شهريور 1396 / کد مطلب: 12540 / نظرات: 0

مدیرکل ثبت و احوال خراسان رضوی مطرح کرد؛


۴۰ درصد ازدواج‌ها در پنج سال اول به طلاق ختم می‌شوند


۴۰ درصد ازدواج‌ها در پنج سال اول به طلاق ختم می‌شوند مدیرکل ثبت و احوال خراسان رضوی گفت: حدود 39 و چهار دهم ازدواج در خراسان رضوی در پنج سال اول به طلاق ختم می‌شود.
حسین نیری در کارگروه ثبت وقایع حیاتی استان که صبح امروز در سازمان مدیریت و برنامه‌ استان برگزار شد، بیان کرد: برای ثبت ولادت تا 15 روز و فوت تا 10 روز زمان هست که هم اکنون حدود 85 تا 90 درصد موارد در همان زمان اعلام می‌شوند.

مدیرکل ثبت و احوال خراسان رضوی عنوان کرد: سازمان ثبت و احوال کشور با توصیه‌های بین‌المللی اقدام به طراحی و اجرای برنامه‌ای به منظور ارتقا سطح پوشش و کیفیت ثبت رویدادها کرد که رویدادی بین بخشی است و سازمان‌های مختلفی از جمله بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت ثبت ولادت و وفات است. مراکز بهداشتی، شورای روستا‌ها، آرامستان‌ها و سایر سازمان‌ها نیز به واسطه اطلاع یافتن از ولادت، وفات، ازدواج و طلاق‌های شرعی و غیر ثبتی همکاری می‌کنند.

وی وجود مهلت برای ثبت را از منظر صاحب نظران این حوزه یک ضعف دانست و اظهار کرد: متخصصان این حوزه معتقدند ثبت باید همزمان با واقعه انجام گردد که این جز برنامه‌های آینده قرار دارد.

مدیرکل ثبت و احوال خراسان رضوی با اشاره به سهم هشت و یک دهم درصدی جمعیت استان نسبت به کشور آمار9.7 درصی ولادت در استان را بالاتر از میانگین کشوری خواندئو عنوان کرد: در سال 95 با حدود 148 هزار و 500 عدد ولادت نسبت به سال 94 با 154 هزار ولادت کاهش 4 و یک دهم واحدی را تجربه کرده‌ایم که بر این اساس در هر ساعت حدود 17 و در هر شبانه‌روز 406 ولادت در خراسان رضوی داریم تایباد بیشترین وفات کمترین میزان تولد را دارند که در خصوص علت آن مراجعه به مشهد برای استفاده از خدمات در بیمارستان‌های مشهد است

نیری تصریح کرد: از 63 هزار ولادت ثبت شده در5 ماه ابتدایی امسال بیش از 32 هزار مورد پسر و 30 هزار مورد دختر بوده‌اند که براین اساس نسبت جنسیتی ما 104 و شش دهم واحد است که این به معنی ولادت 104 و شش دهم پسر به ازای هر 100 دختر است.

وی با تاکید بر اینکه هر چه وفات کمتر باشد امید به زندگی بالاتر و خدمات درمانی بهتر است عنوان کرد: ما هر چه آمار فوق کمتر باشد خوشحال می‌شویم در هر ساعت به طور میانگین 30 و نیم و در شبانه روز 83 نفر فوت می کنند که نسبت جنسیتی آن 125 است.

مدیرکل ثبت و احوال خراسان رضوی با اشاره به ثبت بیش از 673 هزار ازدواج در کشور در سال 95 سهم خراسان رضوی را بالغ بر 60 هزار ازدواج عنوان کرد که براین اساس هشت و نه دهم درصد از ازدواج‌های کشور در خراسان رضوی ثبت شده است.ایسنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.