اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 شهريور 1396 / کد مطلب: 12544 / نظرات: 0

معاون استاندار خراسان‌رضوی:


انحصار خدمات دولت یازدهم به دو حوزه سلامت و برجام ظلم به نظام است


انحصار خدمات دولت یازدهم به دو حوزه سلامت و برجام ظلم به نظام است معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت و برجام دو دستاورد بزرگ دولت یازدهم است، گفت: دولت در بخش های کشاورزی، مسکن، صنعت، انرژی و اشتغال دستاوردهای ارزشمندی دارد.
 
 دکتر سیدجواد حسینی امروز یازدهم شهریورماه در مراسم گشایش یازدهمین پارلمان زنان مشورتی خراسان رضوی در شهرستان داورزن اظهار کرد: در دولت یازدهم نخستین بار خودکفایی در محصولات کشاورزی حاصل و صادرات کالاها در تراز تجاری بر واردات چیرگی یافت.
 
وی با اشاره به افتتاح 2000 واحد مسکن مهر در هفته دولت در خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه مسکن در دولت یازدهم 59 هزار واحد مسکن با خدمات عمومی تحویل متقاضیان در استان شد.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان‌رضوی افزود: طرح مسکن مهر در حالیکه طراحی دولت نهم و دهم بود که در طول هشت سال در خراسان رضوی 33 هزار مسکن مهر تحویل متقاضیان شده بود.

حسینی گفت: در طرح‌های هفته دولت موضوع عدالت اجتماعی با رویکرد عدالت ترجیحی مورد توجه بود چنانکه 250 میلیارد ریال طرح روستایی در هفته دولت افتتاح شد و 140 طرح کلنگ زنی نیز 39 طرح در حوزه دهیاری و روستاها بود.  

وی گفت: 199 طرح اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارد و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها به دست فرمانداران تشکیل شده است.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان‌رضوی عنوان کرد: برای نخستین بار 9 درصد ارزش ریالی صادرات در خراسان رضوی و 10 برابر سرمایه گذاری خارجی افزایش یافته است.

حسینی افزود: پارلمان مشورتی بانوان در پنج کمیسیون اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و اشتغال، آموزش و پژوهش و توانمندسازی، سلامت و جمعیت و حقوقی تشکیل می‌شود که تعداد اعضای آن به تناسب جمعیت شهرستان‌ها از 35 تا 70 نفر است.

معاون استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در ایجاد پارلمان زنان اسناد فرادستی همچون سند چشم انداز و قانون اساسی ملاک عمل بوده شناسایی و معرفی ظرفیت‌های بانوان و افزایش نقش آن‌ها در نظام تصمیم‌گیری و مدیریتی و تحکیم بنیان خانواده است.

وی ادامه داد: شورای استانی برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی 12 کارگروه دارد که یکی از آن‌ها کارگروه بانوان و خانواده است و  پارلمان زنان نقش مشورتی را برای کارگروه ایفا می‌کند.

حسینی اظهار کرد: در راستای تحول تولید و رونق اشتغال در کارگروه اشتغال استان برای حوزه بانوان 280 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که زمینه ایجاد 3000 شغل برای بانوان ایجاد می‌شود.ایستا
 102/



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.