اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 5 مهر 1396 / کد مطلب: 12588 / نظرات: 0

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس :


مجلس از اجرای بخشنامه افزودن سهم اضافه کار به مستمری بازنشسته ها حمایت می کند


مجلس از اجرای بخشنامه افزودن سهم اضافه کار به مستمری بازنشسته ها حمایت می کند  نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از تسری اجرای بخشنامه مربوط به افزودن سهم اضافه کار به مستمری بازنشستگان پس از سال 95 حمایت می کند.

محسن بیگلری  در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، در مورد اظهارات امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه بخشنامه افزودن سهم اضافه کار به مسستمری، شامل بازنشستگان سال 95 به بعد هم می شود، افزود: ما همواره از این بخشنامه حمایت کرده ایم؛ مجلس شورای اسلامی همواره موافق آن بوده زیرا بسیاری از مشکلات بازنشستگان را حل می کند.
نایب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس ادامه داد: بیانات آقای نوبخت در این راستا بسیار مثبت است و مجلس نیز از این اظهارات آقای نوبخت حمایت می کند.
وی تاکید کرد: ما قطعا در این راستا با دولت همکاری خواهیم کرد زیرا این موضوع جزء مسائل معیشتی مردم است و نارضایتی بسیاری در این راستا وجود داشت.
بیگلری عنوان کرد: بسیاری از مردم در این راستا به ما مراجعه می کردند و این مشکل را مطرح می کردند ؛ از این رو ما تلاش خواهیم کرد در کنار دولت این بخشنامه اجرایی شود تا این مشکل بازنشستگان حل شود.
نایب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس اضافه کرد: اجرایی شدن این موضوع به عهده دولت است که دولت نیز قول تحقق و اجرایی شدن آن را داده است و ما در این راستا به دولت کمک می کنیم تا هر چه سریع تر این مشکل حل شود.
به گزارش ایرنا رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز با اشاره به بخشنامه افزودن سهم اضافه کار به مستمری بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی گفت : در خصوص بازنشسته های پس از سال 95 نیز متناسب با کسوری که از اضافه کارشان کسر شده ، ضریبی محاسبه و به مستمریشان اضافه می شود.
محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود با بیان این که برای مشمولان بیمه تامین اجتماعی که پس از سال 1395 بازنشسته می شوند بخشنامه جدیدی ابلاغ نمی شود، افزود: برای این مشمولان بر اساس همان بخشنامه قبلی عمل می شود.
هیات وزیران در جلسه یکم دی ماه 95 به پیشنهاد مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه اجرایی قسمت دوم ماده 59 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه را تصویب کرد.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری نیز اسفندماه سال گذشته، تصویب نامه هیات وزیران درباره آیین‌نامه اجرایی قسمت دوم ماده (59) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه درخصوص محاسبه اضافه کار کارکنان دستگاه ‌های اجرایی مشمول قانون تامین اجتماعی در زمان بازنشستگی را برای اجرا به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرد.
این آیین نامه شامل بازنشستگان تا سال 1395 می شد که امروز نوبخت در نشست خبری در پاسخ به سوالی تاکید کرد که برای مشمولان بیمه تامین اجتماعی که پس از سال 95 بازنشسته می شوند بخشنامه جدیدی ابلاغ نمی شود و برای این مشمولان بر اساس همان بخشنامه قبلی عمل می شود.
آیین‌نامه اجرایی قسمت دوم ماده (59) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:
ماده 1- حقوق بازنشستگی کارکنان دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون تأمین اجتماعی که قبل از 17/4/1393 از اضافه‌کار آنان کسور بازنشستگی کسر و به‌حساب صندوق تامین اجتماعی واریز شده است، به شرح و فرمول زیر محاسبه و پرداخت می‌ شود:
الف- سازمان تامین اجتماعی(Social security) موظف است در مورد هر یک از کارکنان یادشده با همکاری دستگاه اجرایی ذی‌ربط و با استفاده از مستندات مربوط، نسبت به مجموع اضافه‌کار ماهانه پرداختی که از آن حق بیمه کسر شده است به مجموع اقلام حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه در طول دو سال آخر خدمت (بدون احتساب مبالغ اضافه‌کار) حداکثر منتهی به 17 تیرماه سال 1393را محاسبه کند.
ب- نسبت (درصد) موضوع جزء (الف) در مبلغ میانگین حقوق و مزایای مستمر و فوق‌العاده ویژه موضوع بند (10) ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری مشمول کسر حق بیمه (بدون احتساب اضافه‌کار) فرد ظرف دو سال آخر خدمت منتهی به بازنشستگی ضرب می‌شود.
پ- مبلغ حاصل از اعمال جزء (ب) در یک‌سی‌ام مجموع سنوات پرداخت حق بیمه از اضافه‌کار منتهی به تاریخ هفدهم تیرماه 1393 ضرب می‌شود.
ت- مبلغ به‌دست‌آمده از اعمال جزء (پ) به مبلغ مستمری بازنشستگی موضوع ماده (77) قانون تامین اجتماعی که در آن متوسط مزد یا حقوق بیمه‌شده بدون لحاظ اضافه‌کار محاسبه ‌شده است، اضافه می‌شود. براساس آیین نامه جدید هیات وزیران، درصد و سهم اضافه کار از حقوق کارکنان ‌براساس فرمولی محاسبه و به مستمری و پاداش پایان خدمت بازنشستگی آنان افزوده می شود.
به گفته مسئولان سازمان تامین اجتماعی براساس آیین نامه جدید هیات وزیران، درصد و سهم اضافه کار از حقوق کارکنان ‌براساس فرمولی محاسبه و به مستمری و پاداش پایان خدمت بازنشستگی آنان افزوده می شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.