اخبار سبزوار پيام : خدماتي


اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 24 مهر 1396 / کد مطلب: 12594 / نظرات: 0


افزایش هشت درصدی مصرف آب در سبزوار


افزایش هشت درصدی مصرف آب در سبزوار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب  سبزوار گفت: در 6 ماه نخست سال جاری میزان مصرف آب در این شهر نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش داشت.
 حسین ریاضی روز دوشنبه در آیین نواختن زنگ آب در آموزشگاه دخترانه شهیدان خنده‌روی سبزوار افزود: از ابتدای امسال 13 میلیون مترمکعب آب در این این شهر تولید و مصرف شده است.
وی سرانه آب مصرفی هر شهروند سبزواری را در شبانه‌روز حدود 200 لیتر عنوان کرد و گفت:‌ در این 6 ماه مصرف آب آشامیدنی به دلیل گرمای شدید تابستان و افزایش مشترکان نسبت به مدت مشابه، هشت درصد افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سبزوار گفت: در حال حاضر حدود 600 کیلومتر شبکه توزیع آب در این شهر وجود دارد که از این میزان 150 کیلومتر فرسوده و نیازمند بازسازی است.
ریاضی افزود: تکمیل و نوسازی 150 کیلومتر شبکه انتقال آب در این شهرستان نیازمند اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار است.
وی اظهار کرد: از ابتدای امسال چهار هزار فقره انشعاب نوسازی و 13 کیلومتر اصلاح شبکه با اعتباری حدود 20 میلیارد ریال از منابع داخلی انجام شد و تا پایان سال نیز 40 کیلومتر اصلاح شبکه و تعویض هشت هزار انشعاب مشترکان به انجام می رسد.
وی نواختن زنگ آب در مدارس را هشداری جدی در مورد وضعیت کمبود آب دانست و گفت: آموزش شهروندی در مساجد، فرهنگ‌سازی در مدارس، آموزش مربیان برای کاهش مصرف آب آشامیدنی از سوی شرکت آب و فاضلاب شهری انجام می‌شود.
شرکت آب و فاضلاب سبزوار دارای 93 هزار مشترک است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.