اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 18 دي 1396 / کد مطلب: 12643 / نظرات: 0


نبود کارگروه قرآنی برای ایجاد وقف مشترک در داورزن


 مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داورزن اظهار کرد: برای ایجاد وقف مشترک قرآنی در این شهرستان نیاز به تشکیل کارگروه قرآنی داریم که تاکنون تشکیل این کارگروه محقق نشده است.

محمدرضا محسن‌آبادی، مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داورزن  با اظهار اینکه وقف مشترک قرآنی نیاز به تشکیل گروه قرآنی دارد، گفت: برای اینگونه وقف‌ها نیاز به حمایت اساتید و ورود متخصصان قرآنی به حوزه وقف و تشکیل کارگروه یاوران وقف در حوزه قرآن داریم.
وی با اشاره به همکاری اداره اوقاف و آموزش و پرورش خراسان رضوی برای ایجاد وقف قرآنی مشترک، ادامه داد: در این وقف، با جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزان، یک موقوفه بزرگ قرآنی در استان ایجاد شده و از محل درآمد آن برای امور قرآنی استفاده می‌شود.
وی در پاسخ به اینکه سهم روستاها و شهرهای کوچک در این وقف چه خواهد شد، افزود: در موقوفه‌های بزرگ به‌دلیل نیاز به سرمایه‌گذاری زیاد و جمعیت پایین شهرهای کوچک، امکان ایجاد اینگونه وقف‌ها به صورت مستقل وجود ندارد.
مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داورزن با تأکید بر اینکه همه دوست دارند ماندگار شوند و از خودشان باقیات الصالحات به جای بگذارند، ابراز کرد: اگر مردم کارایی وقف را بدانند، خودشان با میل و رغبت در این وادی قدم می‌گذارند.
وی با بیان اینکه خیّر در این شهرستان کم نداریم چرا که به عنوان نمونه برای معالجه بیماری یک فرد ۳۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد، ابراز کرد: در حوزه وقف، نیاز به تبیین و تبلیغ توسط مبلغان داریم که در این زمینه توسط روحانیون شهرستان اقدامات بسیار خوبی در ایجاد چند موقوفه برای کمک به نیازمندان و هزینه در امور قرآنی از محل درآمد آن‌ها انجام شده است.
ایکنا
 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.