اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 بهمن 1396 / کد مطلب: 12698 / نظرات: 0


بهره برداری ساختمان دادگستری جغتای


 رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: ظرف یک سال منتهی به بهمن ماه امسال آمار پرونده های جرائم مهم شامل آدم ربایی، نزاع و قتل در این استان افزون بر 60 درصد کاهش یافته است.

حجت الاسلام علی مظفری در مراسم بهره برداری از ساختمان جدید دادگاه شهرستان جغتای بدون تشریح آماری افزود: پرونده سرقتهای سبک و خرد به سبب وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه رو به افزایش است.
وی ادامه داد: سالانه یک میلیون و 200 هزار پرونده قضایی در خراسان رضوی وارد محاکم و روند رسیدگی قضایی می شود. با تدابیر مدیران قضایی استان پرونده های ورودی دستگاه قضایی و زمان دادرسی کاهش یافته و همچنین به بیش از 100 هزار پرونده قبلی رسیدگی شده است.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: قانون مجازاتهای جایگزین از یک سال و نیم پیش به این استان ابلاغ شده، گرچه اختیاری است و قضات این اختیار را دارند با تناسب به نوع جرم در برخی پروندها به جای حبس از مجازانهای جایگزین استفاده کنند.
وی همچنین به ناآرامیهای اخیر اشاره و بیان کرد: با تدبیر خوب و معقولانه مسئولان، افراد بازداشتی زیاد نبوده و بیشترشان فریب خورده بودند که پس از یک تا 2 ساعت بازداشت، آزاد شدند و حدود 10 تا 15 نفر از افرادی که در این ناآرامیها محوریت داشتند پرونده های آنها در حال بررسی است.
ساختمان دادگستری شهرستان جغتای با حضور رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و مسئولان این شهر در 750 مترمربع زیربنا و اعتبارهفت میلیارد ریال به بهره برداری رسید.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.