اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 28 بهمن 1396 / کد مطلب: 12707 / نظرات: 0

با حضور امام جمعه و فرماندار:


نمایشگاه توانمندیهای هنرستانهای سبزوار گشایش یافت


نمایشگاه توانمندیهای هنرستانهای سبزوار گشایش یافت  معاون فرهنگی، پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: 30 درصد مدارس این استان فاقد نمازخانه مستقل هستند که با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در حال پیگیری ساخت آنها هستیم.
براتعلی منصوریان در مراسم گشایش نمایشگاه توانمندیهای هنرستان ‌های سبزوار افزود: هم اکنون 94 نمازخانه در مدارس استان با پیشرفت فیزیکی 10 تا 90 درصد در حال ساخت است که برای تکمیل آنها 35 میلیارد ریال مورد نیاز است.
وی با اشاره به پرپایی نماز جماعت در تمام مدارس خراسان رضوی اظهار کرد: در مدارسی که نمازخانه مستقل وجود ندارند، محیطی مناسب یا کلاسی برای اقامه نماز فراهم شده است.
وی با اشاره به رویکرد تربیت و پرورش دانش آموزان گفت: نیمی از نیروهای پرورشی دارای تخصص و با رشته تحصیلی مرتبط استخدام شده و مشغول فعالیت هستند و به همین میزان از نیروهای آموزشی علاقه مند به فعالتهای پرورشی نیز استفاده می شود.
منصوریان با اشاره به ابلاغ بخشنامه تغییر سمت افزود: این بخشنامه فرصت مناسبی برای نیروهای آموزشی است که در صورت علاقه به ادامه فعالیت در حوزه پرورشی از آن استفاده کنند.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: نمایشگاه توانمندیهای هنرستان‌ های سبزوار برای پانزدهمین سال پیاپی با هدف آشنایی دانش آموزان پایه نهم با هدایت تحصیلی برگزار شده است.
حسن محرابی افزود: آشنایی دانش آموزان با رشته های هنرستانها برای هدایت تحصیلی و توسعه متوازن و ایجاد ارتباط بین دانش‌ آموزان مراکز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش با بازار تولید، عرضه و تقاضا از دیگر اهداف پرپایی این نمایشگاه است.
وی اظهار کرد: هم اکنون 37 درصد دانش آموزان سبزوار در هنرستان تحصیل می کنند که این تعداد برای سال تحصیلی آینده باید به 47 درصد افزایش یابد.
نمایشگاه توانمندیهای هنرستان های شهرستان سبزوار در 24 غرفه و در رشته‌ های گرافیک، صنایع دستی، عمران و مهارت‌ های کشاورزی مدت یک هفته در تالار شهر سبزوار دایر است.
استان خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد که از این تعداد 52 هزار دانش آموز در 287 مدرسه شهرستان سبزوار مشغول تحصیل هستند.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.