اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 6 اسفند 1396 / کد مطلب: 12732 / نظرات: 0

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار:


پایگاهی برای معرفی ظرفیتهای گردشگری سبزوار وجود ندارد


پایگاهی برای معرفی ظرفیتهای گردشگری سبزوار وجود ندارد  رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت:این شهرستان در آستانه تعطیلات نوروزی همچنان پایگاهی مشخص برای معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی به مسافران ندارد.

محمودرضا سلیمانی روز یکشنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر سبزوار افزود: در سالهای گذشته ورودی شهر در محل پلیس راه به عنوان یک پایگاه گردشگری و راهنمایی برای مسافران بود اما این مکان فضایی مناسب برای معرفی شهر تاریخی و فرهنگی سبزوار نبود.
وی ادامه داد: مناره تاریخی خسروگرد در کنار جاده قدیم ابریشم واقع در پنج کیلومتری غرب سبزوار در حاشیه جاده اصلی تهران - مشهد که در گذشته به منظور راهیابی کاروانیان احداث شده بهترین مکان برای استقبال از مسافران و زائران است. مناره خسروجرد بلندترین سازه آجری خراسان رضوی است که در گذشته به لحاظ ماهیتی راهنمای گردشگران بوده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار نبود بازار صنایع دستی و سوغات را از دیگر کمبودهای این حوزه ذکر و بیان کرد: این شهرستان با تولید 15 نوع صنایع دستی و سنتی نیاز به ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی دارد.
معاون فنی و عمرانی فرمانداری سبزوار نیز در این نشست گفت: برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران و زائران کمیته های خدمات حمل و نقل، امداد و نجات، انتظامی امنیتی، اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات و خدمات بهداشتی ایجاد شده است.
اسماعیل نصرآبادی به تعدد بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی و گردشگری سبزوار اشاره و بیان کرد: باید با هماهنگی دستگاههای مختلف زمینه توقف مسافران و زائران فراهم شود.
سبزوار از شهرهای تاریخی و بزرگ خراسان رضوی در غرب این استان است که با هزار و 200 اثر تاریخی و فرهنگی، 6 موزه، جاذبه های طبیعت کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید 15 نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.
مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آتشکده آذربرزین مهر، آرامگاههای حاج ملاهادی سبزواری و کاشفی، مناره تاریخی خسروجرد و مصلای تاریخی بخشی از مکانهای دیدنی این دیار برای مردم و مسافران هستند. کاروانسراهای بین راهی در حاشیه جاده قدیم ابریشم و تفرجگاههای بید، دلبر، ششتمد، پناهگاههای حیات وحش شیراحمد و پروند از دیگر مکانهای دیدنی سبزوار است.
ایرنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.