اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 7 اسفند 1396 / کد مطلب: 12739 / نظرات: 0


تایید صلاحیت 3400 شرکت دانش بنیان در کشور


تایید صلاحیت 3400  شرکت دانش بنیان در کشور  مدیرکل دفتر سیاستگذاری معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری گفت: با اجرای قوانین حمایت از شرکتهای دانش بنیان افزون بر 10 هزار شرکت ارزیابی شدند و از این تعداد صلاحیت سه هزار و 400 شرکت در سطح کشور مورد تایید قرار گرفت.

میثم نریمانی در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه حکیم سبزواری در سبزوار افزود: شرکتهای تایید صلاحیت شده از قوانین حمایت شرکتهای دانش بنیان و مزایای مالی در قالب صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: این شرکتها همچنین از مزایای مالیاتی به عنوان معافیت مالیاتی فروش درآمدی شرکتهای دانش بنیان بهره می برند چنانکه امسال 2 هزار میلیارد ریال معافیت مالیاتی به شرکتهای دانش بنیان تعلق گرفت.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری گفت: اولویت اصلی، توسعه زیست بوم دانش بنیان است تا استادان و دانشجویان بتوانند طرحهای کاربردی خود را در قالب شرکتهای درآمد زایی که کسب و کار مشخص دارند انجام دهند.

وی افزود: شرکتهای دانش بنیان در ایران به لحاظ زیرساختها و توسعه رقابت پذیری بین المللی از سطح خوبی برخوردارند اما آموزشهای مهارتی دانشگاهی به سبب مشکلات فضای کسب و کار و به روز نبودن ساختار تامین مالی نتوانسته به بدنه صنعت متصل شود.

نریمانی ادامه داد: رویکرد دفتر سیاستگذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر اقتصاد پویا مبتنی است تا با جذب فناوریها از موتورهای توسعه علم و فناوری، آن را وارد بدنه اقتصادی کشور کند.

وی به رونق کسب و کار اینترنی نیز اشاره و بیان کرد: بر اساس برنامه توسعه شرکتهای خلاق دیجیتال تاکنون 200 شرکت در سطح کشور ارزیابی شده اند.

همچنین در این مراسم از 16 پژوهشگر برتر دانشگاه حکیم سبزواری تقدیر شد. دانشگاه حکیم سبزواری هشت هزار دانشجو دارد که 2 هزار و 300 نفر آنها در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند.ایرنا

 همچنین به گزارش فارس مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: با اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حدود 10 هزار شرکت ارزیابی شدند که از این تعداد صلاحیت سه هزار و 400 شرکت دانش‌بنیان از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری تائید شده است .
 میثم نریمانی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه حکیم سبزواری که با حضور جمعی از مسئولان در تالار دکتر علی شریعتی برگزار شد، اظهار داشت: با اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حدود 10 هزار شرکت ارزیابی شدند که از این تعداد صلاحیت سه هزار و 400 شرکت دانش‌بنیان از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری تائید شده است.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان تائید صلاحیت شده از مزایایی همانند اختصاص تسهیلات در قالب صندوق نوآوری شکوفایی، معافیت مالیاتی، گمرکی و توسعه صادرات محصولات به سراسر کشور بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری معاونت علمی ریاست جمهوری اولویت اصلی این نهاد را توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان و اکوسیستم استارتاپی دانست و بیان کرد: از تمامی پژوهشگران و دانشجویان برای انجام پژوهش‌های کاربردی در قالب شرکت‌های کسب‌وکار مشخص دعوت‌شده است.

نریمانی با اشاره به لزوم حمایت از راه‌اندازی شرکت‌های اینترنتی کسب‌وکار در سطح کشور، تصریح کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش اشتغال‌زایی تمامی موانع تأسیس این شرکت‌ها با حمایت از معاونت علمی ریاست جمهوری حذف می‌شود.

وی بابیان اینکه دولت از توسعه نرم‌افزارهای کسب‌وکار اینترنتی و ارائه خدمات به مردم حمایت می‌کند ولی نظارت‌های لازم در چگونگی روند ارائه خدمات و کیفیت محصولات از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری صورت می‌گیرد، یادآور شد: در قالب برنامه توسعه شرکت‌های اخلاق و دیجیتال بیش از 200 شرکت کسب‌وکار اینترنتی در سطح کشور شناسایی و ارزیابی‌شده است.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.