اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 آذر 1390 / کد مطلب: 1275 / نظرات: 0


سایت محسنی نوشت /صحه ای بر صحت یک ادعا / فصل تازه ای برای شکفتن


وقتی با قاطعیت گفته می شود امروز خطه ی پرافتخار سربداران به خاطر فراهم شدن زیرساخت های مهم توسعه آمادگی حرکتی سریع به سمت توسعه یافتگی پایدار را دارد تنها یک شعارانتخاباتی یا خیالبافی بی پشتوانه نیست. این ادعایی قابل تحقیق و اثبات است که هروجدان آگاه و ضمیربیداری که از غرض ورزی های گوناگون سیاسی و قومی و منطقه ای به دور باشد ، بدون شک برصحت آن صحه می گذارد.

ما نیز به جهت آنکه معتقدیم آگاهی حق مردم است و درنقطه ی مقابل متأسفانه عدم آگاهی کامل و مفصل همشهریان عزیزمان از پروژه های مهم درحال اجرا در غرب خراسان رضوی را مشاهده می کنیم مدتیست که برآن شده ایم تا درکنار زحمات سایر رسانه های خبری شهرستان که به جز تعداد اندکی از آنها بقیه با قدرت و صداقتی ستودنی به اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای شهرستان می پردازند ، درراستای این امرخطیر گام های موثر خود را برداریم .

اینک توجه شما همشهریان گرامی را به مروری بر مهمترین پروژه های زیرساختی دیارسربداران جلب می کنیم :

۱-    انرژی : ازجمله زیرساخت های فراهم شده در سبزوار در زمینه های انرژی می توان به عبور بزرگترین خط لوله ی انتقال گاز کشور از سبزوار و اخذ مجوز احداث نیروگاه بزرگ تولید برق در سبزوار اشاره کرد.

۲-    علمی ، تخصصی و دانشگاهی : در زمینه ی علمی و تخصصی می توان از تأسیس ، ارتقاء و فعالیت روبه گسترش چندین مورد دانشگاه بزرگ دولتی ودانشگاه های پیام نور و آزاد و علمی کاربردی در سبزوار یاد کرد.

۳-    موقعیت مواصلاتی : در زمینه ی موقعیت مواصلاتی نیز سبزوار به خاطر عبور چندین بزرگراه ، آزادراه در حال ساخت حرم تا حرم ، فرودگاه روبه رونق ، خط آهن در حال احداث و … از زیرساختهای مناسب توسعه برخوردار است.

۴-    مرکزیت اقتصادی و بازرگانی : از جمله ی دیگر زیرساخت های فراهم شده در سبزوار در زمینه ی اقتصادی که بعد از این شاهد اثر گذاری هرچه بیشتر آن در غرب خراسان رضوی و حتی شمال شرق کشور خواهیم بود تأسیس منطقه ی ویژه ی اقتصادی است که با همت نمایندگان متحد فعلی در سال ۸۹ در هیئت دولت به تصویب رسید و هم اکنون مراحل زمین یابی و اختصاص امتیازات آب و برق و گاز برای منطقه درحال طی شدن است.

۵-    سیاسی : در زمینه ی سیاسی نیز زیرساخت های توسعه به خوبی در سبزوار فراهم شده است . به عنوان مثال  کوچک شدن حوزه ی سیاسی و اداری سبزواربزرگ با جدا شدن سه شهرستان جدیدالتأسیس جوین ، جغتای و خوشاب که با ایجاد چهارفرمانداری در منطقه منجر به دریافت بودجه و توجه بیشتر از ناحیه ی دولت خواهد شد ، خود زیرساخت مهمی برای توسعه ی تمام شهرستان های ذکر شده محسوب می شود.  از آنگذشته طرح ارتقاء چند بخش دیگر سبزوار هم توسط نمایندگان درحال پیگیری است که به همین دلیل در آینده ای نه چندان دور افق های روشن دیگری برای سبزوار در راه است.

۶-    توسعه ی روستاها درسبزوار و شهرستان های تازه تأسیس : در زمینه ی توسعه و حمایت از شهرستان های تازه تأسیس و نقاط روستایی سبزوار نیز پروژه های مهم گازرسانی ، آب شرب و راه روستایی و … نیز در سه سال اخیر اخیر با شدت و حدتی تمام درحال انجام بوده است و هم اکنون نیز ادامه دارد. به طوری که اگر چه هنوز در برخی نقاط از شهرستان های سبزوار، جوین ، جغتای و خوشاب شاهد وجود محرومیت هایی هستیم اما درکل جایگاه مان در استان نسبت به سه سال گذشته بیش از ده مرتبه ارتقاء یافته است . به طوری که هم اکنون از ردیف ۲۲ استان در پیش از آغاز به کار نمایندگان متحد فعلی در اغلب زمینه ها به جایگاه ۹ استان در رسیده ایم. پرواضح است که ارتقاء وضع روستاییان و فراهم آوردن زمینه های استقرار این قشر زحمت کش جامعه در روستاها و شهرهای تازه تأسیس خود زیرساخت مهمی برای توسعه  و آبادانی هر منطقه محسوب می شود.

۷-    همدلی : شاید یکی دیگر از زیرساخت های مناسب توسعه که از همه ی موارد دیگر می تواند مهمتر باشد وجود فضای مبارک اتحاد و همدلی بین نمایندگان و سایر مسئولین شهرستان است. به طوری که امروز سبزوار پس ا ز سالهای طولانی دیگرشاهد جنگ و درگیری مسئولین گوناگون شهری با یکدیگر نیست تا عملاً امکان بسیاری از سرمایه گذاری ها و فرصت های توسعه در این شهر از بین برود. حال آنکه درگذشته بدون اینکه بخواهیم نیت خیر مسئولین و نمایندگان محترم وقت را زیر سئوال ببریم ، اما عملاً وجود اختلافات عدیده ، باعث می شد سبزوار از بسیاری از شانس هایی که می توانست داشته باشد محروم گردد.

اینک به نظر می رسد منطقه ی غرب خراسان رضوی در آستانه ی فصلی نو از شکوفایی و امید و عزت سربدارانی است که برای تحقق این مهم در آینده ای نزدیک تنها عنایت خداوند باریتعالی و همراهی و تلاش مردم ، نمایندگان و مسئولین  گرامی شهرستان های منطقه را لازم دارد.

به امید آن روز … 

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.