اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 اسفند 1396 / کد مطلب: 12752 / نظرات: 0


انسداد 299 حلقه چاه غیر مجاز در غرب استان


انسداد 299 حلقه چاه غیر مجاز در غرب استان مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 299 حلقه چاه فاقد مجوز در حوزه عملکرد امور آب این ناحیه شامل شهرستانهای سبزوار، داورزن، جوین، جغتای، خوشاب و ششتمد مسدود شده است.

محمد ثابتی با بیان اینکه این تعداد بیش از تعهدات این اداره بوده است افزود: سهم امسال انسداد چاه آب برای خراسان رضوی 2 هزار چاه تعیین شده که 200 چاه از این تعداد مربوط به ناحیه سبزوار است.
وی اظهار کرد: 210 حلقه از این چاه ها در سبزوار و ششتمد، 18 حلقه در خوشاب، 9 حلقه در جوین، 50 حلقه در جغتای و 12 چاه در داورزن قرار داشتند.
وی گفت: با مسدود کردن چاه‌ های غیرمجاز حدود سه میلیون و 500 هزار مترمکعب در مصرف آب دشت ‌های این شهرستان صرفه ‌جویی شد.
مدیر امور آب ناحیه سبزوار با اشاره به کاهش بیش از 70 درصدی بارندگی در این شهرستان نسبت به سال گذشته افزود: با همکاری کشاورزان و انسداد چاه‌ های غیرمجاز از تشدید افت آب ‌های زمینی این شهرستان جلوگیری شده است.
ثابتی مقدم اظهار کرد: امور آب ناحیه سبزوار دارای 6 دشت سبزوار، نیگجه، جوین، عطائیه، سنگرد و داورزن است که دشت جوین با حدود 90 سانتی‌ متر افت آب ‌های زیرزمینی در وضعیت بسیار بحرانی قرار دارد.
وی گفت: برای جلوگیری از برداشت بی رویه آب چاههای کشاورزی، کنتورهای هوشمند در 100 درصد چاه‌های عمیق شهرستان سبزوار نصب ‌شده است.
هم اکنون یک هزار و 635 حلقه چاه برقی کشاورزی در منطقه غرب خراسان رضوی وجود دارد.
ایرنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.